0

Kaune vis daugėja įvairių barų, restoranų ir kavinių. Tam, kad jas pamėgtų kauniečiai, šios vietos turi ne tik tiekti skanų ir kokybišką maistą, išskirtinius gėrimus, bet ir turėti jaukią, visą tai apjungiančią aplinką. Viena tokių vietų – gastropabas „HOP DOC“ įsikūręs Kauno senamiestyje. Artėjant šios išskirtinės vietos penkerių metų gimtadieniui, susitikome su šios vietos įkūrėju ir vadovu Mindaugu Urmanavičiumi pasikalbėti apie iššūkius, kuriuos tenka įveikti ir kas jam pačiam restoranų versle vis dar kelią džiaugsmą.

Mindaugai, papasakokite kaunieciams.lt  kaip kilo idėja įsilieti į Kauno maisto kultūros žemėlapį su Gastropabu „HOP DOC“ ?

Gėrimų ir maisto kultūra man visada buvo be galo įdomi tema.  Ilgą laiką dirbau vadovaujamą darbą, tačiau vis labiau norėjosi atrasti sau pačiam malonią veiklą, kurioje galėčiau realizuoti tam tikras idėjas. Visiškai atsitiktinai vienos degustacijos metu susipažinau su prieš tai šioje vietoje buvusio restorano savininku ir nuoširdžiai įsikalbėjome. Ilgainiui perėmiau šį verslą, atnaujinome restorano veidą ir pradėjome savo kelią.

Galima teigti, kad Jūsų kelias į gastronomijos pasaulį nebuvo visiškai tiesus?

Tikrai taip. Man visada labai patiko maistas, gėrimai ir ypač prieskoniai, tačiau neskubėjau to paversti darbu. Gerokai prieš gimstant „HOP DOC“ įdėjai, teko paragauti visiškai kitokio alaus. Dauguma esame pratę prie parduotuvinio lagerio,  tačiau kraftinis alus mane labai sužavėjo. Kiek daug skonio, kvapo, įvairių skonių natų tilpo viename gurkšnyje…

Be to, šeimos rate mėgstame gaminti fermentuotus gėrimus, su jais esame dalyvavę konkurse ir užėmę prizinę vietą.

Ar kas nors iš eksperimentų pasiekia „HOP DOC“?

Metų pradžioje kartu su Sakiškių bravoru pabandėme bendradarbiauti ir išsivirėme alų specialiai „HOP DOC“ gastropabui. Kartu su bravoru ilgai kūrėme receptą, daug dėmesio skyrėme apyniams, kurie ir suteikia visą gėrimo aromatą. Sukūrėme tikrai išskirtinį produktą. Tai pasiteisino – šis alus yra mėgstamas klientų.

Kaip atrenkate tai, ką verta įtraukti į meniu?

Kai pradėjau šioje srityje dirbti, ėmiau aktyviai domėtis vyraujančiomis tendencijomis. Dalyvauju įvairiose parodose ir konferencijose, aktyviai seku kas šiuo metu tendencinga visame pasaulyje.

Kitas labai svarbus dalykas – sezoniškumas. Tai svarbu, ne tik formuojant maisto, bet ir gėrimų meniu. Belgiški, tamsūs ir stiprūs alūs – neatsiejami nuo vėsaus oro, o vasarą norisi lengvesnių rūšių. Štai šviesios ir lengvai rūgščios alaus rūšys buvo ypač mėgstamos šią vasarą.

Ar rinkdamiesi gėrimus į savo meniu skiriate dėmesį į tai, kur jie yra pagaminti?

Šiomis dienomis, Kraftinio alaus rinkoje nėra didelio skirtumo kurioje šalyje jis yra pagamintas. Prieš kelis dešimtmečius tai buvo svarbu, nes tai koks vanduo regione pasiekiamas atsispindėdavo skonyje. Žinoma, šiais laikais, tai nėra svarbu, nes technologijos leidžia turėti kokius tik nori produktus čia ir dabar.

Kai kurios šalys, nuo senų laikų, vis dar turi labai aiškų alaus identitetą, kaip, pavyzdžiui, Čekija, kuri garsėja savo pilsner ir lager tipo alumis, kuriems pagaminti reikalingas minkštas vanduo. Jungtinė Karalystė visiškai priešingai garsėja stout tipo alumi, kuriam reikalingas kietas vanduo.

Kaip manote, koks yra pagrindinis gastropabo „HOP DOC“ išskirtinumas?

Vieno dalyko tikrai nesinorėtų išskirti, manau, tai šios vietos visuma. Platus išskirtinių gėrimų pasirinkimas – šiuo metu serviruojame daugiau kaip 100 rūšių, geras maistas – kurį nuo pradžios iki galo gaminame vietoje, neįpareigojanti aplinka.

Be to, labai daug dirbame su personalu, kad jie suprastų, ką ir kodėl darome. Siekiame maksimalaus profesionalumo. Ši vieta nėra tik tam, kad greitai pavalgytumėte. Tai gilesnė gastronominė patirtis, skirta mėgautis puikiais maisto ir gėrimų deriniais, tokiu būdu leidžiama atsiskleisti geriausioms skonio savybėms. Maisto ir gėrimų derinimas yra sunkus ir įdomus mokslas, o savo žiniomis noriai dalinamės su klientais.

Kas labiausiai Jus patį žavi gastromomijos pasaulyje?

Nelengvas klausimas.

Žavesys ir baro gyvenimas iš šalies  yra labai romantizuotas, atrodo smagus. Dažnas mano, kad tai tik nuolatinis bendravimas su klientais, skanavimas ir ragavimas,  tačiau taip tikrai nėra. Norint išsilaikyti šiame versle, juodas darbas yra kasdienis palydovas. Neužtenka geros baro koncepcijos, nupirkti ir pastatyti įrangą, pasamdyti žmones, atidaryti ir tikėtis, kad viskas eis savaime.

Mane ypatingai žavi naujo patiekalo kūrimas ir testavimas. Kai galų gale atrandama skonių dermė ir žmonės ne tik giria, bet ir rekomenduoja kitiems, tada aplanko didžiausias džiaugsmas ir supratimas kodėl tai darome.

Jums gali patikti

Komentarai

Comments are closed.

Dagiau iš temos: Įmonės