0

Dalinkitės

Portalas
kaunieciams.lt


jau
rašė,
kad
Seimo
sprendimai
ir
ypač

įgyvendinimas,
sukūrė
tarpmiestinių
autobusų
keleiviams
daugybę
problemų
ir
neatnešė
aiškios
naudos
.
Tema
nebaigta.

Jau
sakyta,
kad


kelionės
tarp
miestų
greitai
gali
tapti
prabanga
.
O
paskui,
beje,
verkiama
dėl
to,
kad
daug
kas
renkasi
keliauti
susitarę
socialiniuose
tinkluose
lengvaisiais
automobiliais.


tarpmiestinių
autobusų
rinkos
Lietuvoje
pasitraukus
5
vežėjams
ir
išnykus
22
maršrutams,
socialdemokratai
akcentuoja
liepą
įsigaliojusių
transporto
kodekso
nuostatų
daromą
žalą
be
transporto
paslaugų
likusiems
gyventojams
ir
ragina
ministrą
Marių
Skuodį
bei
premjerę
Ingridą
Šimonytę
kuo
skubiau
įsikišti,
valstybės
lėšomis
subsidijuojant
prarastus
autobusų
maršrutus.

Pasak
Seimo
Ekonomikos
komiteto
nario
socialdemokrato
Gintauto
Palucko,
tarpmiestinių
autobusų
keleiviai
tapo
M.
Skuodžio
užmojo
liberalizuoti
rinką
aukomis.

„Ne
kartą
įspėjome
M.
Skuodį,
jog
priėmę
siūlomus
transporto
kodekso
pakeitimus,
sukursime
dviejų
greičių
sistemą

dėl
pelningų
maršrutų
vežėjai
konkuruos,
o
nepelningi
maršrutai
bus
apleisti.
Iki
šiol
stambesni
vežėjai
mažiau
pelningus
maršrutus
galėjo
finansuoti

savo
kišenės,
tačiau
valdantieji,
šventai
tikėdami
laukinės
rinkos
kultu,
nusprendė
visus
maršrutus
vežėjams
skirstyti
atskirai.
Taigi,
dabar
turime
situaciją,
kai
dėl
pelningų
maršrutų
vežėjai
lipa
per
galvas,
o
mažiau
pelningų
maršrutų
niekas

tolo
nenori.“,

tikina
Seimo
narys.

G.
Palucko
teigimu,
tarpmiestinio
susisiekimo
paslaugos
yra
būtinos
atokiau
gyvenantiems
žmonėms,
todėl
palikti
jas
laukinės
rinkos
globai
yra
nepateisinama.

„Viešasis
transportas
nėra
komercinė
paslauga,
kurią
galima
perduoti
rinkai.
Tai
nėra
prabangos
prekė,
kurios
žmogus
gali
lengva
ranka
atsisakyti.
Jeigu
tu
gyveni
atokiau
ir
tau
reikia
pasiekti
gydytoją
ar
parduotuvę,
tarpmiestinis
autobusas
tau
yra
būtinas.
Aklas
valdančiųjų
tikėjimas
nežabota
rinkos
konkurencija
sulaužė
veikiančią
sistemą
ir
įvedė
tokią,
kuri
gyventojams
bus
nepatogi,
o
valstybei

ypač
brangi.“,

tikina
Seimo
narys.


Pasak
Seimo
nario
socialdemokrato
Eugenijaus
Sabučio,
tarpmiestinių
maršrutų
nykimą
skatina
ir
naujai
priimti
kokybės
reikalavimai
autobusams,
kurie
mažesnėms
savivaldybėms
yra
nepakeliama
finansinė
našta.


„Autobusų
kokybės
reikalavimai,
nors
ir
teisingi,
tapo
didžiule
našta
savivaldybėms.
Juk
mažesnių
savivaldybių
autobusų
parkai
negali
pasigirti
dideliais
biudžetais,

jie
nėra
pajėgūs
staiga
atnaujinti
visų
savo
autobusų.
Taigi,
gali
atsitikti
taip,
kad
kokybės
reikalavimai
liks
popieriuje,
o
gyventojai
turės
susitaikyti
su
nauja
realybe:
jiems
reikalingas
maršrutas
galimai
bus
tiesiog
panaikintas.
Jeigu
Vyriausybė
nori,
kad
gyventojai
galėtų
važinėti
patogiais,
naujais
ir
saugiais
autobusais,
ji
turės
rasti
valstybės
biudžete
lėšų
savivaldybių
autobusų
parkų
atnaujinimui.
Jeigu
to
nepadarysime,
kokybės
reikalavimai,
deja,
liks
popierine
nuostata.“,

teigia
E.
Sabutis.


E.
Sabutis
įsitikinęs,
jog
maršrutams
nykstant
valstybė
privalės
investuoti
daugiau
lėšų
į
socialinius
maršrutus.


„Valstybė
turės
remti
taip
vadinamus
socialinius
maršrutus.
Kito
būdo,
kaip
atgaivinti
išnykusius
maršrutus,
paprasčiausiai
nėra.
Valstybė
turės
siūlyti
papildomus
pinigus
vežėjams,
kad
šie
pradėtų
dėl
maršrutų
konkuruoti.
Labai
gaila,
kad
neapdairūs
valdančiųjų
sprendimai
mus
privedė
prie
šios
situacijos.
Juk
turėjome
puikiai
veikiančią
sistemą.“,

komentuoja
E.
Sabutis.

Jums gali patikti

Komentarai

Comments are closed.

Dagiau iš temos: Lietuva