Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Darbo partijos frakcija ministrui siūlo pagalvoti kitų būdų apmokestinti taršą

  • 2021-09-21
  • kaunieciams.lt
  • Lietuva

Seimo opozicinė Darbo partijos frakcija siūlo aplinkos ministrui Simonui Gentvilui pagalvoti kitų būdų apmokestinti taršą. Parlamentarų nuomone, ministro siūlymai nėra susiję su realios taršos mažinimu.

S. Gentvilas frakcijai antradienį pristatė siūlomą automobilių apmokestinimą – didinti registracijos mokestį bei įvesti naują naudojimo mokestį – jis būtų mokamas nuo 2023-ųjų. Taršos mokesčiu planuojama apmokestinti tik į Lietuvą įvežamus automobilius ir pirmą jų registraciją.

Parlamentaras Artūras Skardžius teigė, kad už taršą turi susimokėti teršėjas, tačiau ministerijos siūlymai esą niekaip su tuo nesusiję.

„Teršėjas moka – tai šventas principas, mes jau pabandėme su atliekomis, kad tai solidarumo mokestis, teršėjui paskaičiuojama už kvadratinį metrą, kuris neteršia, tai analogą matau ir čia“, – posėdyje sakė A. Skardžius.

„Bandoma prie automobilio, kuris galbūt nušveistas stovi garaže, prikergti taršą. Juk jis neteršia, jis stovi garaže. Prie sunaudojamo kuro, kuris teršia, sunaudojus tam tikrą kiekį išmetama kažkiek gramų. Čia reali tarša ir turėtų mokėti teršėjas, priešingu atveju įvardinu tai kaip turto mokestį“, – kalbėjo Seimo narys.

Tuo metu ministras pabrėžė, jog tai nėra turto mokestis, nes nebus apmokestinami visi automobiliai.

„Jau dabar 30 proc. su valstiečių sukurtu mokesčiu nemoka šito mokesčio ir tai nebūtinai tik nauji ir tik brangūs. Kai turime daryti sprendimus dėl klimato kaitos, stichinių įvykių, gaisrų, potvynių, norisi, kad būtų realūs, pasauliniai, valstybiniai sprendimai“, – sakė S. Gentvilas.

26 rugsėjo Sekmadienis

ORIENTAL šokio vakaras

Seimo narė Vaida Giraitytė teigė, kad naujas taršos mokestis neskatins mažinti taršos. Anot jos, gyventojams reikėtų siūlyti finansines paskatas ir lengvatas įsigyjant netaršius automobilius, be to, reikėtų peržiūrėti ir keisti valstybės įmonių valdomą turtą.

„Yra nemažai autobusų parkų, kurie naudoja taršius autobusus ir juos reikia keisti. Ir geležinkelis, kur kartais nematyti nei pačio garvežio, kuris dūmina labiau nei kas nors kitas. Pradėkime nuo valstybinių objektų ir mūsų valdomų įmonių turto keitimo į mažiau taršius ir galvokime apie priemones, kad žmonės galėtų persėsti į mažiau taršius automobilius“, – sakė V. Giraitytė.

S. Gentvilas atkreipė dėmesį, kad vien šiemet savivaldybėms skirta 28 mln. eurų įsigyti apie 100 elektra arba suslėgtomis dujomis varomų autobusų, „Lietuvos geležinkeliai“ perka 20 naujų vagonų, elektrifikuoja ruožą iki Klaipėdos.

„Jei norime duoti subsidijas, kompensuoti ridą, padėt „Lietuvos geležinkeliams“ įsigyti naujus vagonus, jiems dar ir prarandant baltarusiškus krovinius, tai kažkas turės mokėti ir tie pinigai turi ateiti iš taršos“, – sakė ministras.

Tuo metu parlamentarė Ieva Kačinskaitė siūlė įvesti nedidelį bazinį solidarumo mokestį visiems automobiliams, o gyventojams leisti savanoriškai įdiegti taršos matuoklius ir susimažinti bazinį mokestį.

Frakcijos atstovas Aidas Gedvilas siūlė apmokestinti tik naujai įsigyjamus automobilius – tai skatintų žmones neįsigyti taršių automobilių.

Pagal ministerijos siūlymą, mokesčio tarifas progresyviai didės, kai automobilis viršys 160 gramų CO2 arba dabartinio Lietuvos parko CO2 vidurkį.

Ministerijos duomenimis, pagal 2020 metais į Lietuvą įvažiavusių automobilių srautą, trečdaliui jų netektų mokėti registracijos mokesčio. Dar ketvirtadalis mokėtų iki 250 eurų, jei tai benzininis automobilis ir kiek daugiau – jei dyzelinis. Tuo metu 13 proc. taršiausių automobilių šis mokestis galėtų siekti iki 500 eurų ar daugiau.

Naudotojo mokesčio nereikėtų mokėti ketvirtadaliui savininkų, apie 20 proc. tektų mokėti iki 100 eurų per metus, o už pačius taršiausius – 200 eurų ir daugiau.

Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms grupėms. Iki 2024 metų pabaigos nustatomas pereinamasis laikotarpis visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 metais.

Autorė Erika Alonderyt

Panašūs straipsniai:

Įteikta J. F. Kelkio premija „Jaunasis publicistas”

2025-06-14

Pirmosios ponios veikla Vietname

2025-06-14

Sutartis tarp Klaipėdos ir Vietnamo Haifongo

2025-06-14

Antrą jaunių-jaunučių čempionato dieną – nauji rekordai

2025-06-14

Astrologinė prognozė birželio 14-ai

2025-06-14

Šiauliai – grįžtančių šeimų miestas?

2025-06-13

Informacija apie valstybės žemę – tik internetu

2025-06-13

Tylieji medicinos herojai: KU paruošti radiologijos technologai 

2025-06-13

Astrologinė prognozė birželio 13-ai

2025-06-13

Kremliaus antilenkiškumas vis aršesnis

2025-06-12

Didelė byla apie vaikų lytinį išnaudojimą

2025-06-12

Atviro uosto dieną

2025-06-12

Astrologinė prognozė birželio 12-ai

2025-06-12

Nepakliūk po traukiniu – nebūk toks drąsus

2025-06-11

Lietuvoje nelegali tabako rinka auga

2025-06-11

Apsišaukusi pseudokonsulė grąžino regalijas, bet nerimsta

2025-06-11

Gedulo ir vilties diena Palangoje

2025-06-10

Baltijos šalys toliau rems Ukrainą

2025-06-10

Klaipėda pasirašė sutartį su japonais

2025-06-10

Įmonės vadovas teisiamas dėl lošimų

2025-06-09

Ariogaloje atidarytas eismas tiltu per Dubysą

2025-06-09

Mieste atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025-06-09

Klaipėdos policija pareigūnai vairuotojus kvietė pasitikrinti

2025-06-09

Žinia iš Baltijos jūros: pamatykite parodoje Klaipėdos „Akropolyje“

2025-06-08

Iki birželio 13 d. veiks moksleivių paroda Klaipėdos baseine

2025-06-08
Tamkevičius

„Imkite Šventąją Dvasią“ (Jn 20, 22)  – Sekminės

2025-06-08

KAM skelbia Kairių karinio miestelio vystymo ir priežiūros paslaugų pirkimą

2025-06-08

Prezidentas perskaitė metinį pranešimą

2025-06-05

Astrologinė prognozė birželio 5-ai

2025-06-05

Rusijos blefas derybose su Ukraina

2025-06-04

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt