Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

EBPO aplinkosaugos vadovas: „Milžiniška Lietuvos problema – seniausias automobilių parkas ES“

  • 2021-09-30
  • Aplinkos ministerija
  • Greitos naujienos

2021 09 30

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) pristačius Lietuvos aplinkosaugos veiksmingumo apžvalgą, šios organizacijos Aplinkos direktorato direktorius Rudolfo Lacy pabrėžė vieną išskirtinę šalies problemą – ypač taršų automobilių parką, ir pasiūlė priemones, kaip spręsti jo sukeliamą žalą.

„Jūs paprašėte mūsų parengti darniam judumui skirtą skyrių. Ir aš atvirai pasakysiu: panagrinėję skaičius mes pamatėme, kad Lietuvos automobilių parkas yra pats seniausias visoje Europos Sąjungoje. Taip atsitiko todėl, kad jūs įsigijote ypač daug naudotų automobilių iš kitų šalių – ir tai yra milžiniška problema“, – pirmadienį diskusijoje apie darnų transportą sakė Rudolfo Lacy.

Jo teigimu, norint valstybėje išspręsti tokią „milžinišką problemą“, reikia visos Vyriausybės pastangų.

„Mes pasiūlėme įvairių politikos krypčių, kaip susitvarkyti su tokia itin unikalia situacija. Todėl pirmiausia atkreipiu dėmesį į dyzelinį kurą, kuris yra pats blogiausias variantas transporto sektoriuje. Žinoma, dyzeliniai automobiliai yra patvarūs ir efektyvūs, kai sunaudoja mažiau kuro, tačiau jie išmeta ypač pavojingus teršalus. Tada jums kyla dilema: ką daryti? Negi naudosite valstybės lėšas ir jas skirstysite šeimoms arba asmenims, kurie norėtų pakeisti transporto priemonę, pavyzdžiui, į elektromobilį arba dviratį?“, – kalbėjo vienas EBPO vadovų.

Jis verčiau pasiūlė Vyriausybei pirmiausia vienu metu planuoti transporto tinklą ir žemės ploto panaudojimą. „Be to, būtina harmonizuoti visą politiką taip, kad būtų kuo labiau apsunkintas sprendimas pasirinkti dyzelinę transporto priemonę – Vyriausybei reikia ieškoti pusiausvyros tarp paskatų gyventojams ir surasti integruotą požiūrį, pavyzdžiui, perkeliant krovinių vežimą nuo kelių į geležinkelius ir vandenis kelius“, – sakė R. Lacy. Vienas iš reguliavimo būdų, siūlė R. Lacy, – riboti dyzelinio kuro prieinamumą degalinėse.

EBPO atstovo žodžiais, problemai išspręsti reikia įtraukti visas pagrindines suinteresuotas šalis. „Šios suinteresuotos šalys, kaip naudotų automobilių importuotojai arba valstybinių numerių registracijos įstaiga, turi pavadinimus ir moka mokesčius. Galų gale jos irgi turi prisiimti atsakomybę transformuojant transporto sektorių“, – teigė R. Lacy.

EBPO aplinkosaugos veiksmingumo įvertinime nurodomas Lietuvai būdingas „vienas didžiausių „dyzelino diferencialų“, t. y. dyzelinui taikomo mokesčio tarifo atotrūkis nuo taikomo benzinui“.

2019 m. Lietuvoje 69,2 proc. visų keleivinių transporto priemonių buvo varomos dyzelinu, kai dar 2010 m. tokių transporto priemonių dalis sudarė tik 15,2 proc. „Mažas dyzelino mokesčio tarifas sąlygojo, kad per pastarąjį dešimtmetį dyzelinių keleivinių transporto priemonių sparčiai daugėjo. Todėl išaugo išmetamų oro teršalų kiekis, o jie darė neigiamą poveikį žmonių sveikatai“, – aiškinama EBPO rekomendacijose.

Todėl EBPO siūlo „laipsniškai didinti dyzelino mokesčio tarifą bent iki dabartinio benzinui nustatyto mokesčio tarifo lygio“ ir „išplėsti naują pagal CO2 diferencijuojamą registracijos mokestį, (…) didinti mokesčio tarifus visoms transporto priemonėms, nesuteikiant pranašumo varomiems dyzelinu“. Tokį reguliavimą numatantį Automobilių taršos mokesčio įstatymą Aplinkos ministerija perdavė derinti į Vyriausybę, spalį jis turėtų būti svarstomas Seime.

Panašūs straipsniai:

Prieš teismą stos Rusijos pilietis, pažeidęs sankcijas

2025-05-12
Horoskopas

Astrologinė prognozė gegužės 12-ai

2025-05-12

Amatininko kelias „Keramikos dienose“

2025-05-11

Klaipėdoje nuteisti vagys

2025-05-09

„Omniva“: siuntos Lietuvoje sparčiai auga

2025-05-09

Pratybos Klaipėdos uoste

2025-05-08

“Žalgiriui” nepasipriešinęs “Neptūnas” fiksavo sezono antirekordą

2025-05-08

Uostamiesčio laivai ir valstybės rezervas – naujoje bazėje

2025-05-07

M. K. Čiurlionio dailės muziejus turi vadovę

2025-05-06

Europos Parlamentas panaikino P. Gražulio teisinę neliečiamybę

2025-05-06

Saugumui skolinamasi 400 milijonų eurų

2025-05-06

Klaipėdos uostas bus saugesnis

2025-05-06

R. Čepaitienė. Šviesos takais

2025-05-04

Sportininkų g. iškils modernus futbolo maniežas

2025-05-04

Klaipėdos uostas pradeda kruizų sezoną

2025-05-03

Premjeras sveikina Lenkiją nacionalinės šventės proga

2025-05-03

Prieš Motinos dieną įjungiami Klaipėdos miesto fontanai

2025-05-02

Pristatyti vaikų darželio „Boružėlė“ rekonstrukcijos planai

2025-05-02

Prezidentas sveikina Izraelį nepriklausomybės metinių proga

2025-05-01

Teismui perduota Seimo nario A. Bagdono baudžiamoji byla

2025-04-30

Faktai apie Klaipėdos butų rinką

2025-04-30

Klaipėdos policija šįkart girtų nepagavo

2025-04-30

Išrinkti geriausi Klaipėdos miesto sveikatos sergėtojai

2025-04-30

„Klaipėdos energijos“ šiluma – tarp pigiausių Lietuvoje

2025-04-29

Teisme byla dėl narkotikų ir ginklų

2025-04-28

Atliekų gamykla galėjo būti padegta?

2025-04-28

D. Žalimas apie premjerą ir Žemaitaitį

2025-04-27

Klaipėdos uoste žymus augimas

2025-04-26

Nuteistas įmonės direktorius, apgaule gavęs valstybės subsidiją

2025-04-24

Būdama keturiasdešimties šiaulietė tapo elektrike

2025-04-24

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt