Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Elektrinė „Scania“ vežiosis dyzelinį generatorių?

  • 2025-03-24
  • Almantas Karčiauskas
  • Automobiliai, Naujienos, Technologijos, Verslas

„Scania“ ir „DHL Group“ drauge sukūrė elektrinį sunkvežimį su degalais varomu generatoriumi. Šis modelis leidžia pereiti prie baterijose kaupiama elektros energija varomo sunkiojo kelių transporto, nelaukiant, kol bus išvystytas tinkamas įkrovimo tinklas.

Visiškai elektrinės transporto priemonės yra šiuo  periodu siektinas tvaraus mobilumo pavyzdys, tad gamintojai bando paspartinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto šiame kelyje vis dar yra įvairių kliūčių, kaip antai įkrovimo taškų trūkumas, dideli įkrovimo pajėgumų užtikrinimo kaštai per sezoninį piką transporto depuose, taip pat įtampa tinkle bei aukštos elektros biržos kainos (angl. spot price), pavyzdžiui, ramiomis žiemos dienomis.

Tokioms problemoms spręsti itin tinka „Scania“ ir DHL sukurta didesnį atstumą viena įkrova nuvažiuojanti elektrinė transporto priemonė (angl. Extended Range Electric Vehicle, arba EREV). Tokia transporto priemonė ne tik padeda apeiti elektrinio mobilumo kliūtis, bet ir leidžia DHL 80–90 proc. atstumų įveikti naudojant iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektros energiją.

Dyzelinį sunkvežimį pakeitus EREV modeliu, galima 80 proc. ar dar daugiau sumažinti CO2 emisiją. Konkretus sutaupyto CO2 kiekis priklauso nuo to, kaip dažnai naudojamas degalais varomas generatorius.

Degalais varomas generatorius pakeičia vieną baterijos bloką

Naujasis elektrinis sunkvežimis bus pristatytas DHL pašto ir siuntinių tarnybai Vokietijoje ir nuo vasario bus naudojamas siuntoms gabenti Berlyno apylinkėse. Kai bendrovė DHL išbandys naująją transporto priemonę kasdienėms operacijoms, nuspręs, kaip toliau pildyti parką.

Degalais varomas generatorius pakeičia vieną iš baterijos blokų vien elektra varomame sunkvežimyje. Šio bloko sunkvežimiui neprireiks daugelyje jo įveikiamų maršrutų, nors ir sumažės viena įkrova nuvažiuojamas atstumas. Tačiau taip bus užtikrintas būdas gauti papildomos energijos susiklosčius minėtoms aplinkybėms.

Tokios transporto priemonės be sustojimo įveikiamas atstumas siekia nuo 650 iki 800 km (atsižvelgiant į Berlyne atlikto bandymo rezultatus), o prireikus degalų rezervą galima papildyti bet kurioje įprastoje degalinėje. Šiuos rezultatus galima lyginti su 550 kilometrų atstumu, kurį gali įveikti moderniausi ir pramonėje pirmaujantys „Scania“ visiškai elektriniai sunkvežimiai su lygiaverčiu didžiausiu svoriu.

Pragmatiškas tvaresnės logistikos sprendimas

„Prireiks šiek tiek laiko, kol elektros energijos iš atsinaujinančių šaltinių tiekimas, perdavimo tinklas ir įkrovimo infrastruktūra taps pakankamai solidūs, kad būtų galima visiškai pasikliauti baterijose kaupiama elektros energija varomais sunkvežimiais. Tai ypač taikytina tokio didelio masto sistemoms, kaip Vokietijos DHL siuntų tinklas. Užuot laukę, kol ateis ši diena, DHL ir „Scania“ bendradarbiauja ieškodami pragmatiško sprendimo, leidžiančio siekti tvaresnės logistikos.

Ši transporto priemonė yra protingas, praktiškas sprendimas, nes ji gali iš karto padėti sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją krovininio transporto srityje trumpuoju laikotarpiu. Toks sumažinimas turėtų proporcingai atsispindėti kelių rinkliavų kainodaroje ir ES transporto parko išmetamųjų teršalų schemoje. Šį bendradarbiavimą vertiname kaip sėkmingą dviejų įmonių, pasiryžusių kovoti su klimato kaita, inovacijų projektą“, – sako DHL grupės vadovas Tobias Meyeris.

EREV sunkvežimį sukūrė naujas technologijas ir sprendimus tyrinėjanti „Scania Pilot Partner“, šiuo atveju kartu su strateginiu partneriu DHL. Didesnio nuvažiuojamo atstumo elektrinės transporto priemonės yra perspektyvus tarpinis variantas siekiant žymiai sumažinti CO2, ypač ten, kur trūksta infrastruktūros ir kitų sąlygų visiškai elektriniam transportui.

Pagrindinis skirtumas, palyginti su įprastu hibridiniu sunkiasvoriu automobiliu, yra tas, kad ši transporto priemonė daugiausia skirta naudoti kaip įprastas elektrinis sunkvežimis, varomas iš elektros tinklo įkraunama energija. Tik retais atvejais baterija būtų įkraunama naudojant generatorių.

ES ir pavienių valstybių reglamentų kūrėjai turėtų pripažinti ir skatinti šią koncepciją, t. y. tinkamai įvertinti realų išmetamųjų teršalų kiekį ir proporcingai mažinti kelių rinkliavą.

Turėtų būti priimtinas sprendimas, kol kuriama infrastruktūra

„Ateitis yra elektrinė, tačiau pakeliui į ją nereikėtų supriešinti „tobulo“ su „geru“. Transporto priemonė, kurią sukūrėme kartu su DHL, yra laikinų sprendimų pavyzdys, rodantis, kaip galima padidinti dekarbonizuoto sunkiojo transporto apimtis, kol pasieksime šimtaprocentinį visos sistemos elektrifikacijos lygį. Tam, kad įvyktų veiksmingi pokyčiai, bendrosios strategijos formuotojai turėtų priimti šiuos sprendimus ir padidinti savo investicijas į viešąją infrastruktūrą ir naudojimą skatinančias sąlygas“, – sako „Scania“ generalinis direktorius Christianas Levinas.

EREV yra 10,5 metro ilgio sunkvežimis, kurio didžiausias svoris yra 40 metrinių tonų. Jis varomas 230 kW galios elektriniu varikliu (295 kW pikinė galia). Energiją tiekia 416 kWh talpos baterija ir 120 kW benzinu varomas generatorius. Naudojant įmontuotą generatorių, kuris dabar varomas benzinu (vėliau atsiras ir dyzeliną bei HVO degalus naudojanti versija), sunkvežimio nuvažiuojamas atstumas siekia iki 800 kilometrų.

EREV sunkvežimiai gali turėti programinę įrangą, ribojančią degalais varomo generatoriaus naudojimą. Ji padeda sumažinti CO2 emisiją iki nustatyto lygio. Maksimalus sunkvežimio greitis siekia 89 km/val., o krovinių talpa – apytiksliai 1000 siuntinių (keičiamos krovinių kabinos tūris). Sunkvežimis taip pat gali tempti priekabą su papildoma keičiama krovinių kabina.

Sunkvežimis bus naudojamas kaip pagrindinė siuntų gabenimo priemonė iš paskirstymo centro Liudvigsfeldėje (šalia Berlyno) į kitus regiono siuntų centrus.

Panašūs straipsniai:

Aukščiausias kokybės įvertinimas Klaipėdos universitetui 

2025-07-10

Jūros šventė 2025

2025-07-10

Horoskopas Liepos 10-ajai

2025-07-10

Grįžimas į tarptautinę areną – krepšininikės

2025-07-10

Edukacinė programa vaikams „Linksmieji ritmai” 

2025-07-09

Lietuvos jaunieji plaukikai – ketvirti Europoje (Video)

2025-07-09

Horoskopas liepos 9-ajai

2025-07-09

Baltijos jūra šios vasaros rytais

2025-07-08

Klaipėdoje apsilankė Lietuvos ir Vokietijos prezidentai

2025-07-08

Keramika tampa ginklu prieš neapykantos kalbą?

2025-07-08

„BAŽNYČIŲ NAKTYS“ – nuo koncertų iki netikėtų atradimų

2025-07-07

Klaipėdos universiteto prorektoriui – valstybės apdovanojimas

2025-07-07

Teismui perduota byla dėl paramos lėšų vagystės

2025-07-07

Prezidentas susitiko su Vokietijos Prezidentu. Ponios irgi kalbėjosi

2025-07-07

Apdovanotas prokuroras Urbelis

2025-07-07

Horoskopas Liepos 7-ajai

2025-07-07

Prezidentas su pirmąja ponia pasveikino globėjų šeimas (Video)

2025-07-05

Seimo sesija buvo istorinė? Europarlamentaro nuomonė (video)

2025-07-05

Žuvusių sąjungininkų – amerikiečių – šeimos atvyko Lietuvon

2025-07-05

Klaipėdos universitete 24-oji Lietuvių kalbos ir kultūros akademija

2025-07-05

Tajus Juška triumfavo Slovakijoje

2025-07-05

“Neptūnas” ir “Lietkabelis” žino su kuo varžysis Europos taurėje

2025-07-04

Pradedamas vystyti naujas Kruizinių laivų terminalas

2025-07-04

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje  –  10 metų

2025-07-04

Klaipėdos apskrities policijos rėmėjams sąskrydis pajūryje

2025-07-03

Kurtuvėnuose 25-asis mėgėjų teatrų festivalis-konkursas

2025-07-03

(Anti)švietimas Marijos žemėje

2025-07-03

Horoskopas liepos 3-ajai

2025-07-03

Turgaus aikštės atnaujinimą finansuos Europos Sąjunga

2025-07-02

VMI grasina verslui dėl PVM pažeidimų

2025-07-02

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt