Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Kas gero ir blogo elektromobilyje? Pardavėjo ir vartotojo nuomonės

  • 2024-03-29
  • Klaipedieciams.lt
  • Lietuva

Spaudos centro BNS kanalais išplatintas toks Aurimo Tamašausko, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovo pranešimas, pasakojantis, kaip viskas gerai ir perspektyvu su elektromobiliais. Jam oponuoja elektromobilio vairuotojas Vitalijus Balkus.

Reklama

Nors šiandien didelę dalį naudojamo transporto vis dar sudaro benzininiai ar dyzeliniai automobiliai, perėjimas prie aplinką tausojančių elektromobilių įgauna vis didesnį pagreitį. Lietuvoje grynųjų elektromobilių skaičius, „Regitros“ duomenimis, perkopė 11 tūkstančių, o „S&P Global Mobility“ prognozuoja, kad 2026-ieji metai bus lūžio metais transporto sektoriaus masinei elektrifikacijai. Tai reiškia, kad vis daugiau vairuotojų persės į elektromobilius. Tad klausimas, kaip persėdus į elektromobilius pasikeis mūsų vairavimo įpročiai?

Pradėję vairuoti elektrinius automobilius vairuotojai pastebės ne vieną kardinalų pokytį – nuo pasikeitusios automobilio priežiūros iki kitokio jų valdymo. Tačiau didžiausias iššūkis visgi taps ne elektromobilio vairavimas, bet įsisenėjusių įpročių keitimas.

Į automobilio įkrovimą žvelgsime kaip į išmanaus telefono

Vairuodami benzininius ar dyzelinius automobilius esame įpratę savo kelionės maršrutą ir laiką planuoti negalvodami apie sustojimus degalų bakui papildyti. Mat degalinių tinklas platus, o užsipilti degalų – netrunka. Todėl keliaudami menkai sekame degalų likutį automobilyje.

Tuo tarpu į elektromobilio baterijos įkrovimą reikia žvelgti taip, kaip į savo išmaniojo telefono: jeigu žinome, kad važiuosime toli, norėsime turėti pilnesnę bateriją, o jeigu šalia ir trumpam – į baterijos likutį nekreipsime dėmesio. Pavyzdžiui, jei pilnai įkrautas elektromobilis gali nuvažiuoti apie 300 kilometrų, o žmogaus kelionė į darbą ir iš jo sudaro apie 50 kilometrų, vadinasi, automobilį bus galima įkrauti kartą per 4-5 dienas. Jei įkrovimo stotelę turėsite savo namų kieme ar darbe, automobilį, kaip ir savo išmanųjį įrenginį, galėsite palikti krautis tol, kol dirbsite, miegosite ar užsiimsite kita veikla. Tiesa, susiruošus į ilgą, kelių šimtų kilometrų kelionę, priklausomai nuo elektromobilio, gali tekti susiplanuoti 30 min. trukmės sustojimą baterijai įkrauti. O tokį įkrovimą prasminga suderinti su kokia kita veikla – pavalgymu ar kt.

Beje, gamintojai itin sparčiai tobulina baterijas ir šiuolaikiniai elektromobiliai jau geba viena įkrova įveikti 500-600 km, t.y. priartėjo prie vidaus degimo variklį turinčių automobilių nuvažiuojamo atstumo.

Paprastesnė automobilio priežiūra

Kitas pokytis, kurį pastebės vairuotojai – mažesnis įsitraukimas į automobilio priežiūrą. Šiandien benzininius ar dyzelinius automobilius reikia tikrinti dažniau nei tik techninės apžiūros metu: reguliariai ir atidžiai apžiūrėti vidaus degimo variklių diržus, keisti degalų ar alyvos filtrus, ir pan. Vairuotojams ir patiems tenka žvilgtelėti po automobilio dangčiu bei patikrinti įvairių skysčių – aušinimo, tepalų – lygį.

Tuo tarpu pradėjus vairuoti elektrinį automobilį iš karto bus galima pajusti, kad jis reikalauja žymiai mažiau priežiūros. Jame net ir fiziškai yra mažiau detalių – jeigu vidaus degimo važiuoklėje yra per 2000 tūkst. judančių dalių, tai elektromobilyje – vos 20. Be to, elektrinėje transporto priemonėje labai daug dalykų yra valdomi programinės įrangos, todėl paties vairuotojo įsikišimo reikia labai nedaug.

Labai tikėtina, kad jums rūpintis reikės tik langų plovimo skysčio papildymu. Pavyzdžiui, „BMW iX“ modelyje variklio dangtis neatsidaro – prasiveria tik BMW ženkliukas, po kuriuo slepiasi langų plovimo skysčio bakelis.

Vairavimo pradžioje vos keli mygtukų paspaudimai

Nors elektrinio automobilio vairavimą galime iš dalies prilyginti automobiliui su automatine pavarų dėže, svarbu pabrėžti ir vieną esminį skirtumą – čia pavarų nerasite. Tokios technologijos pliusas toks, kad vos tik spustelėjus koja akceleratoriaus pedalą, elektromobilis iš karto įgaus galios ir nereikės laukti, kol persijungs pavaros.

Vairavimo pradžia taip pat skirsis nuo jau įprastinės, tačiau svarbu tai, kad daugumos elektrinių automobilių vairavimo būdas iš esmės yra vienodas. Elektromobilį įjungti galėsite vos vieno mygtuko paspaudimu. Nustebsite, bet neišgirsite užsivedant variklį. O kelionei pradėti pakaks pasirinkti vairavimo pasirinktį.

Kitoks stabdymo būdas

Elektromobiliai, kaip ir įprasti automobiliai su automatine pavarų dėže, turi tik du pedalus – stabdžių ir akceleratoriaus. Tačiau gali būti, kad dažniausiai važinėsite naudodami tik vieną – akceleratoriaus – pedalą.

Taip yra todėl, kad elektriniai automobiliai naudoja regeneracinį stabdymą – atleidus greičio pedalą automobilis pradeda pats stoti, nes įsijungia įrenginys, kuris riedėjimo energiją paverčia elektra ir grąžiną ją į elektromobilio bateriją.

Taigi, išsiugdysite įprotį sustoti ne paspaudus stabdžio pedalą, bet tiesiog laiku atleisdami akceleratorių. Verta paminėti ir tai, kad toks vairavimo įprotis leis taip pat sutaupyti baterijos energijos, tuo pačiu atitolinant ir elektromobilio įkrovimo laiką, taip pat tausos stabdžių diskus ir kaladėles.

Apibendrinant, perėjimo prie elektrinio automobilio vairavimo ir pokyčių bendrąją prasme tikrai neišvengsime. Todėl tiems, kurie jau vairuoja automobilius su automatine pavarų dėže, elektromobilio vairavimo patirtis turėtų būti artimesnė, tačiau nereiškia, kad žmonės, kurie šiandien vairuoja automobilius su mechanine pavarų dėže, ateinančius pokyčius priims sunkiau. Anaiptol – elektromobiliai ne tik gerokai supaprastins patį vairavimą, bet ir suteiks galimybę pigiau juos eksploatuoti ir prižiūrėti.

Atkirtis

 Šiemet bus penki metai, kai vairuoju Elektriniu Varikliu (EV). Ar pirkčiau dabar ? Deja, dabar stipriai pagalvočiau. Taip kalba elektrinio stebuklo vairuotojas, apžvalgininkas Vitalijus Balkus.
Youtube kadro nuotr.
Esminis privalumas, kai pirkau, buvo „kuro“ sąnaudos. Tuomet 100 km nuvažiuoti man kainavo 1.85 EUR , dabar 4.5 EUR.
Be abejo tai vis tiek pigiau nei su Vidaus degimo varikliu (VDV)  , tačiau nereikia pamiršti, kad ir EV kaina palyginus su tokios pat klasės VDV mažiausiai trečdaliu didesnė, tad dabar tikėtis, kad dėl kiek pigesnės elektros EV pasirinkimas bus ekonomiškai naudingas tikrai nereikia. Be abejo yra tam tikri EV privalumai ir pirmiausiai tai daug dinamiškesnis vairavimas.
Mieste dažnai reikia išvažiuoti iš šalutinės gatvės ar persirikiuoti į kitą eismo juostą ir tikrai EV patogesnis. Nėra blogai ir tai , kad galima krautis tiesiog iš paprasto elektros lizdo- vakare pastatai ir ryte važiuoji. Be to EV nereikalauja tiek priežiūros kiek VDV .
Problemos kyla,  jei reikia važiuoti didesnį atstumą. Stotelių mažai, kad įkrova veiks arba joje nesutiksi „nakvojančio“ kito EV.  Išsikrovus akumuliatoriams vilkti EV kategoriškai nerekomenduojama, taigi galite įsivaizduoti kas nutiks, jei tai atsitiks ten,  kur vienintelė stotelė beviltiškai užimta.
Tiesa pasaulis ne be gerų žmonių, tad galima įsimesti į bagažinę kokių 50 m prailgintuvą ir tikėtis, kad kas nors išgelbės – leis „žirgelį pagirdyti“ kaip buvo nuo seno pas lietuvius įprasta.
Taigi – EV, bent jau kol kas,  yra nišinė transporto priemonė puikiai tinkanti kaip 2-asis šeimos automobilis naudojimui mieste bei idealiai pats tas, jei šeima gyvena nuosavame name ir/arba turi  galimybę krautis ne komercinėse stotelėse.
Mat ten elektros kainos tokios , kad 100km jau bus arti 6 EUR ir vėl gi jokios garantijos, kad reikiamu momentu bus laisva vieta. Be abejo tai ką papasakojau aktualu perkant senesnį ir pigesnį iki 20 tūkst. EUR EV. Nauji EV jau savo eksploatacinėmis savybėmis pernelyg nesiskiria nuo VDV bet vėl gi reikia turėti omenyje, kad kainų skirtumas EV nenaudai niekur nedings

The post Kas gero ir blogo elektromobilyje? Pardavėjo ir vartotojo nuomonės appeared first on Kauniečiams kasdienės naujienos.

Panašūs straipsniai:

Aukščiausias kokybės įvertinimas Klaipėdos universitetui 

2025-07-10

Jūros šventė 2025

2025-07-10

Horoskopas Liepos 10-ajai

2025-07-10

Grįžimas į tarptautinę areną – krepšininikės

2025-07-10

Edukacinė programa vaikams „Linksmieji ritmai” 

2025-07-09

Lietuvos jaunieji plaukikai – ketvirti Europoje (Video)

2025-07-09

Horoskopas liepos 9-ajai

2025-07-09

Baltijos jūra šios vasaros rytais

2025-07-08

Klaipėdoje apsilankė Lietuvos ir Vokietijos prezidentai

2025-07-08

Keramika tampa ginklu prieš neapykantos kalbą?

2025-07-08

„BAŽNYČIŲ NAKTYS“ – nuo koncertų iki netikėtų atradimų

2025-07-07

Klaipėdos universiteto prorektoriui – valstybės apdovanojimas

2025-07-07

Teismui perduota byla dėl paramos lėšų vagystės

2025-07-07

Prezidentas susitiko su Vokietijos Prezidentu. Ponios irgi kalbėjosi

2025-07-07

Apdovanotas prokuroras Urbelis

2025-07-07

Horoskopas Liepos 7-ajai

2025-07-07

Prezidentas su pirmąja ponia pasveikino globėjų šeimas (Video)

2025-07-05

Seimo sesija buvo istorinė? Europarlamentaro nuomonė (video)

2025-07-05

Žuvusių sąjungininkų – amerikiečių – šeimos atvyko Lietuvon

2025-07-05

Klaipėdos universitete 24-oji Lietuvių kalbos ir kultūros akademija

2025-07-05

Tajus Juška triumfavo Slovakijoje

2025-07-05

“Neptūnas” ir “Lietkabelis” žino su kuo varžysis Europos taurėje

2025-07-04

Pradedamas vystyti naujas Kruizinių laivų terminalas

2025-07-04

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje  –  10 metų

2025-07-04

Klaipėdos apskrities policijos rėmėjams sąskrydis pajūryje

2025-07-03

Kurtuvėnuose 25-asis mėgėjų teatrų festivalis-konkursas

2025-07-03

(Anti)švietimas Marijos žemėje

2025-07-03

Horoskopas liepos 3-ajai

2025-07-03

Turgaus aikštės atnaujinimą finansuos Europos Sąjunga

2025-07-02

VMI grasina verslui dėl PVM pažeidimų

2025-07-02

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt

Menu Close
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai