0

Klaipėdos LEZ savo svetainėje www.fez.lt įdiegė dirbtinio intelekto technologijomis grįstą pokalbių asistentę, rišliu tekstu anglų ir lietuvių kalbomis atsakančią į lankytojų užduodamus klausimus. Šis sprendimas – tęstinė Klaipėdos LEZ investuotojų pritraukimo ir inovacijų strategijos dalis.

Lietuviškai „Klaipėdė“, o angliškai „Klaipedette“ pavadinta asistentė atsako į su Klaipėdos LEZ susijusius klausimus apibendrindama tinklalapyje esančią faktinę informaciją ar naujienas.

Virtuali asistentė gali sklandžiomis ir rišliomis pastraipomis atsakyti į kone bet kokius klausimus: pradedant istorine ir faktine informacija, ir baigiant kokybinėmis užklausomis apie Klaipėdos LEZ privalumus ar net problemas.

Įdomu tai, kad technologija veikia ne pagal iš anksto paruoštus atsakymus ar šablonus, o interpretuojant klausimus ir tinklalapio informaciją, todėl atsakymus riboja nebent svetainėje skelbiamas turinys. Siekiant kuo tikslesnės informacijos pateikimo, robotas negali atsakyti į tai, apie ką nėra rašoma LEZ puslapyje. Tačiau asistentei tikrai galima užduoti tokius nestandartinius klausimus kaip „Kokios didžiausios Klaipėdos LEZ problemos?“, o atsakymas bus pateiktas analizuojant esamus svetainės tekstus.

Pasak Klaipėdos LEZ rinkodaros ir pardavimų vadovo Karolio Pilipausko, investiciniai sprendimai vis vien yra priimami po daugelio susitikimų ir kruopščios analizės, tad savaime robotas naujų investuotojų nepritrauks. Tačiau jis yra grįstas įdomia ir perspektyvia technologija, kuri jau šiandien sprendžia informacijos apdorojimo ir susisteminimo problemą, tad „Klaipėdė“ gali būti tiek vertinga pagalbininke domintis Klaipėdos laisvąja ekonomine zona, tiek smulkus, bet įdomus ir praktinis inovacijų taikymo pavyzdys.

„Versle dirbtinis intelektas jau šiandien yra taikomas daugybėje sričių: procesų automatizavime, duomenų ir dokumentų analizėje, saugume ir begalėje kitų. Net ir paprastiems naudotojams tokie įrankiai kaip „ChatGPT“ iš esmės perrašo dešimtmečius nusistovėjusią informacijos apdorojimo ar paieškos sampratą. Todėl, galbūt, mūsų virtualus asistentas ir nėra revoliucija, tačiau tai tikrai yra įkvepiantis pavyzdys, kokias galimybes verslas jau turi ir kiek daug dar įmanoma su jomis nuveikti jas aktyviai taikant. Bet džiaugsimės ir jei šis įrankis tiesiog dešimtmečius vystomo Klaipėdos LEZ tinklalapio informaciją kažkam padės perteikti greičiau ir suprantamiau“, – sako K. Pilipauskas.

Netolimoje ateityje Klaipėdos LEZ planuoja virtualią asistentę įgalinti bendrauti balsu – tokia funkcija būtų viena pirmųjų tarp Lietuvos verslų.

Tai jau ne pirma naujovė, kurią Klaipėdos LEZ pritaikė ar prijungė prie savo tinklalapio. Prieš kelis metus, karantino metu Klaipėdos LEZ pasiūlė trimatį teritorijos modelį, leidžiantį išsamiai susipažinti su sklypais, pastatais, komunikacijomis ir daugybe kitos galimai plėtrai aktualios informacijos. Šis modelis savo metu buvo pirmasis tarp Lietuvos laisvųjų zonų. Dar anksčiau puslapyje buvo įdiegti savo metu inovatyvūs panoraminiai 360-ies laipsnių teritorijos kadrai.

Per pastaruosius 5 metus Klaipėdos LEZ yra pelniusi ne vieną tarptautinį apdovanojimą ir įvertinimą už inovacijų taikymą: pradedant atsinaujinančios energetikos plėtra ir baigiant 5G ryšiu, išmaniosiomis srautų valdymo bei kitomis sistemomis.

The post Klaipėdos LEZ tinklalapio lankytojams padės dirbtinis intelektas first appeared on Klaipėdos Laisvoji Ekonominė Zona | Klaipėdos LEZ | FEZ.LT.

Jums gali patikti

Komentarai

Comments are closed.

Dagiau iš temos: Verslas