Nacionalinis susivienijimas (NS) kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK), prašydamas ištirti, ar valdančioji Tėvynės Sąjunga-Lietuvos konservatoriai (TS-LKD), skelbdama savo užsakytas tendencingas visuomenės apklausas paskleidė nežymėtą ir klaidinančią politinę reklamą.
Manamona, kad reikiama ir atitinkamai nubausti TS-LKD už šiuos pažeidimus. Partija, pasak išplatinto pranešimo spaudai, taip pat reikalauja nuo šio klausimo svarstymo nušalinti TS-LKD deleguotą VRK narę Gitaną Matiekuvienę.
„Politinės kampanijos dalyvis TS-LKD akivaizdžiai skleidė klaidinančią reklamą: politinėje reklamoje pateikiami teiginiai, kad, neva, TS-LKD kandidatas į Vilniaus merus Valdas Benkunskas yra rinkimų favoritas, nors šio teiginio nepatvirtina netgi TS-LKD užsakymu atlikta apklausa.
TS-LKD, skleisdama paminėtą politinę reklamą, sąmoningai „išmėtė“ Nacionalinį susivienijimą ir jo kandidatą Vytautą Sinicą, kurie rinkimų metu akivaizdžiai konkuruos dėl to paties elektorato, tokiu būdu klaidinant rinkėjus dėl rinkimų dalyvių bei siekiant pagerinti savo rezultatus jų pačių užsakytoje apklausoje. Galiausiai, ši TS-LKD skleista politinė reklama buvo pateikta tokiu būdu, kad vartotojas galėjo klaidingai suvokti, jog TS-LKD kandidatas Valdas Benkunskas yra rinkimų favoritas“, – savo pranešime teigia NS.
„Ne pirmus metus stebime tendenciją, jog esame „apeinami“ apklausose, slepiant Nacionalinį susivienijimą ir jo kandidatus po kategorija „kita“, nesiūlant mūsų kaip pasirinkimo respondentams, o prieš pat rinkimus paskelbiant apklausas, kurios mums prognozuoja 7-10 kartų mažiau nei iš tiesų gauname palaikymo. Tai akivaizdi nuomonės formavimo taktika, skleidžiant požiūrį, kad balsas už NS bus „išmestas“.
Visgi šį kartą su TS-LKD oficialiai dirbančiai žiniasklaidos planavimo agentūrai „Open Agency“ užsakius apklausą, kurioje dirbtinai iškeliamos TS-LKD kandidato V. Benkunsko perspektyvos ir nutylimas žinomai dėl tų pačių pažiūrų rinkėjų konkuruojantis kandidatas, to net nepažymint politine reklama pasielgta kaip reta tiesmukai ir klaidinančiai. Esame tikri, kad tai ne vieno pažeidimas“, – komentavo NS kandidatas į Vilniaus merus politologas dr. Vytautas Sinica.
NS primena, kad 2022 metų lapkričio 30 dieną naujienų portale DELFI publikuotas straipsnis „Nauja apklausa išryškino aiškų kandidatų į Vilniaus merus trejetuką – įvertinti ir skirtingi II turo scenarijai“, kaip rodo jo turinys, parengtas TS–LKD bei šį politinės kampanijos dalyvį aptarnaujančios žiniasklaidos planavimo agentūros „Open agency“ iniciatyva.
„Atsakymo, mano žiniomis, dar negavome. Tikimės, kad pripažins buvus paslėptą ir klaidinančią TS-LKD reklamą arba bent pasivargins motyvuoti, kodėl jos neįžvelgia,” – sekmadienį portalui kaunieciams.lt sakė NS vicepirmininkas V. Sinica.