2021 08 13
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė pirmąjį šių metų pusmetį gavo 205,3 mln. eurų pajamų ir išlaikė praėjusių metų pirmojo pusmečio apimtis (206,1 mln. eurų). Rinkoje vyraujant permainingoms nuotaikoms, kiek mažesnes pervežimo apimtis fiksavo grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“, o tai turėjo įtakos ir mažesnėms „LTG Infra“ pajamoms.
Didžiausia geležinkelių grupė Baltijos šalyse pirmąjį pusmetį patyrė nuostolį – 2,7 mln. eurų. Tačiau vasarą augantys krovinių vežimai, didesni keleivių srautai ir istoriškai didesnės visų bendrovių antrojo pusmečio pajamos leidžia daryti prielaidą, kad didesnių nuostolių šiais metais bus išvengta.
„Visos grupės bendrovės išgyvena neapibrėžtumo periodą – tiek dėl geopolitinių įtampų su Baltarusija, tiek dėl Covid-19 pandemijos padarinių. Tačiau mūsų bendrovės demonstruoja atsparumą ir gebėjimą prisitaikyti prie sąlygų – panašias krovinių vežimo apimtis mums pavyko išlaikyti nepaisant nutrūkusių azoto trąšų ar naftos vežimo iš Baltarusijos. Tai pozityvus ženklas“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Grupės vadovas priduria, jog galimus didesnius nuostolius pavyko suvaldyti efektyviai naudojant resursus, nepaisant to, jog geležinkelių veikloje didelę dalį sudaro fiksuoti kaštai.
„Efektyvumo siekėme nuo pirmos naujos komandos darbo dienos, net kuomet fiksavome rekordinį grupės pelną. Šia kryptimi dirbsime ir toliau. Taip pat, plėsime klientų krepšelį, diversifikuosime veiklas, dar sparčiau žengsime į naujas rinkas Europoje. Šiuo etapu labai svarbu būti dinamiškais ir turėti įrankius prisitaikyti prie aplinkybių“, – sako M. Bartuška.
Šių metų sausio-birželio mėnesiais LTG grupės investicijos siekė 65,1 mln. eurų. Artimiausiu metu bendrovė žada vertinti visą projektų portfelį, atsižvelgiant į tendenciją, jog mažės Baltarusijos krypties krovinių pervežimo apimtys.
Bet pagrindiniai LTG grupės projektai yra tęsiami – „LTG Infra“ vykdo Vilnius-Klaipėda ruožo elektrifikavimo projektą, „LTG Link“ paskelbė naujų elektra varomų traukinių įsigijimo konkursą, o „LTG Cargo“ jau pradėjo reguliarius pervežimus tarp Vakarų Europos ir Lietuvos.
Krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ pirmą pusmetį vežė 24 mln. tonų krovinių – vos 1 proc. mažiau nei tuo pat periodu pernai (24,3 mln. tonų). Baltarusijos krypties mažėjusias apimtis bendrovei pavyko kompensuoti didinant pervežimus šalies viduje, taip pat – auginant intermodalinius pervežimus. „LTG Cargo“ pajamos buvo 3 proc. mažesnės (176,7 mln. eurų šiais metais ir 181,8 mln. eurų pernai).
Šalies geležinkelių infrastruktūra valdanti bendrove „LTG Infra“ gavo 2,3 mln. eurų arba 2 proc. mažiau pajamų – 98,2 mln. eurų. Lietuvos geležinkelių tinklu riedėjo kiek mažiau traukinių: darbo apimties rodiklis, kuris nusako kiek ir kokio svorio traukiniai važiavo bėgiais, buvo 4 proc. mažesnis (13,8 mlrd. tonų km). Tai atspinti kiek mažesnes krovinių ir keleivių vežimo apimtis.
Tuo tarpu keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ traukinius rinkosi 2 proc. daugiau žmonių – sausį-birželį jais važiavo 1,64 mln. keleivių. Didesnis augimas fiksuotas antrąjį šių metų ketvirtį, ypač maršrutuose tarp sostinės ir pajūrio.