Rusijos geležinkeliams prašant nuo 2022 metų padidinti krovinių pervežimo tarifą, Lietuvos logistikos verslo atstovai sako, jog tai atsilieps galutinei prekių kainai.
Rusijos geležinkeliai prašo valdžios krovinių vežimo įkainius padidinti 6,4 proc. vietoj anksčiau planuotų 4,3 proc., pranešė naujienų agentūra „Reuters“. Lietuvos įmonės per Rusiją ir Kazachstaną gabena krovinius iš Kinijos.
Lietuvos nacionalinės logistų ir ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas sako, jog tokio sprendimo pasekmes pajus galutinis pirkėjas.
„Tikriausiai verslams ateis didelės pokovidinės „pagirios“, kai jie supras, jog subsidijos baigėsi, o kainos logistikos sektoriuje katastrofiškai šauna į viršų“ – BNS sakė jis.
„Tačiau galiausiai paskutinis šių padidėjusių kaštų mokėtojas yra galutinis prekių vartotojas. Tai reikštų, jog vežamų per Rusiją prekių kaina galutiniam pirkėjui išaugs“, – pridūrė jis.
Nepaisant pabrangusių Rusijos geležinkelių paslaugų ir išaugusių logistikos kaštų, įmonės „ACE logistics“ jūrų ir geležinkelio transporto padalinio vadovas Tomas Jankauskas teigia, jog Rusijos apeiti nepavyks.
Pasak T. Jankausko, turint omeny, kad kroviniams gabenti dabar trūksta tiek laivų, tiek konteinerių, tiek vietos traukiniuose, klientai už prekių pristatymą yra pasiruošę mokėti bet kokią kainą.
ORIENTAL šokio vakaras
„Rusija mato, jog susiklosčius tokiai situacijai jie gali pakelti tarifus – tą jie ir daro. O traukiniu gabenant prekes iš Kinijos, Rusijos apeiti nepavyks. Klientai neturi iš ko rinktis, jie vešis prekes už didesnę kainą“, – BNS sakė verslininkas.
Pajamos iš krovinių gabenimo sudaro daugiau kaip 80 proc. Rusijos geležinkelių apyvartos.
Autorius Janis Muchks