0

Dalinkitės

Žemės
ūkio
ministras
Kęstutis
Navickas
kreipėsi
į
grūdininkus
prašydamas
solidarumo

praūžusi
audra
su
kruša
dalyje
ūkių
prakiurdė
stogus,
po
kuriais
esantis
derlius
sušlapo,
tad
elevatoriai
itin
reikalingi.
Su
Lietuvos
grūdininkus
vienijančių
asociacijų,
grūdų
augintojų
ir
perdirbėjų,
AB
“Lietuvos
geležinkelių”
atstovais
ministras
taip
pat
diskutavo
apie
derlių,
ukrainietiškų
grūdų
tranzitą
per
Lietuvą,
grūdų
kokybę.

„Mačiau
audros
padarinius,
tai
kažkas
neįtikėtino.
Tas,
kas
papuolė
į

krušos
ruožą,
yra
tai,
ko

niekada
negalėčiau
įsivaizduoti
Lietuvoje.
 Paprašiau
solidarumo
padėti
nukentėjusiems.
Savivaldybės
vertina
nuostolius,
bus
sprendžiama,
kiek
galima
kompensuoti
per 
draudimo
išmokas,
kitas
priemones.
Pagalbos
instrumentai
veikia,
savivaldybės
turi
surinkti
informaciją,
jos
paskelbia
ekstremaliąją
situaciją,
vertina
ir
tuomet
jau
įsijungia
kiti
instrumentai.
Bet
kokiu
atveju
pirmasis
yra
draudimas“,

sako
ministras.

AB
„Lietuvos
geležinkeliai“
pateikė
duomenis,
kiek
buvo
vežama
ukrainietiškų
grūdų.
Šiuo
metu
ši
produkcija
per
Lietuvą
nekeliauja.
Prasidėjus
karui
Europos
Sąjunga
atidarė
sienas
ir
leido,
minimaliai
kontroliuodama,
įvežti
grūdus
tranzitu.
Kol
kas,
pasak
ministro,
reikia
nuveikti
nemažai
darbų,
kad
minimalus
tranzitas
atsinaujintų.

Žemės
ūkio
kooperatyvo
„Mūsų
ūkis” vadovas
Aušrys
Macijauskas,
kalbėdamas
apie
ukrainietiškų
grūdų
tranzitą,
pabrėžė
Lietuvos
geležinkelių
vaidmenį,
taip
pat
domėjosi,
kaip
užtikrinama
grūdų,
vežamų
per
Lietuvą,
kokybė.

„Ūkininkams
kelia
didžiulį
nerimą,
ar
tie
grūdai
nenusės
mūsų
vietinėje
rinkoje
ir
prekyboje,
ar
neįneš
sumaišties,
kad
nenukentėtų
mūsų
ūkininkai.
Nerimą
kelia
ir
ukrainietiškų
grūdų
kokybės
kontrolė“,

kalbėjo
A.
Macijauskas.

Ministras
K.
Navickas
pabrėžė,
kad
produkcija,
kuri
lieka
Lietuvoje,
yra
kontroliuojama
atsakingų
Lietuvos
institucijų,
o
per
šalį
keliaujanti
produkcija
turi
kokybės
sertifikatus.

„Mes
matome
galimybes
padėti
Ukrainai,
o
rizikoms
suvaldyti
yra
atsakingos
institucijos.
Galiu
patikinti

nekalbame
apie
nesuvaldomus
kiekius.
Kontrolė
yra,
mechanizmai
veikia,
ūkininkų
nuogąstavimus
girdime,
bet
visi
keliami
klausimai
yra
valdomi.
Grūdų
tranzitas
sustojo
dėl
įvairių
priežasčių:
paties
geležinkelio
apkrovos
kitais
kroviniais,
ribojimai
įsivežti
tam
tikrus
produktus
iki
rugsėjo
15
d.
bei
papildomos
patikros
Ukrainos-Lenkijos
pasienyje.
Pagrindinė
kliūtis
šiandien

kaina.
Kai
buvo
aukštos
grūdų
kainos,
buvo
galima
amortizuoti
logistikos
sąnaudas
ir
vis
dar
parduoti
grūdus
be
didelių
nuostolių,
dabar
to
nebegalime.
Ukraina
ir
mes
kreipėmės
dėl
tam
tikrų
logistikos
kompensavimo
mechanizmų,
atidaryti
Baltijos
kelio
koridorių“,

kalbėjo
ministras.

Taip
pat
aptartas
reikalavimas
nurodyti
augalų
veisles
deklaruojant
pasėlius,
sertifikuotos
sėklos
naudojimas,
grūdų
džiovinimo
įkainiai
ir
skaičiavimai,
tręšiamųjų
produktų
ir
augalų
apsaugos
naudojimo
elektroniniai
žurnalai,
tręšiamųjų
produktų
kokybė
ir
kiti
svarbūs
klausimai.

Jums gali patikti

Komentarai

Comments are closed.

Dagiau iš temos: Lietuva