2021 08 31
Registrų centre antradienį apsilankiusi ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė su įmonės vadovais aptarė centro darbą pastaruoju metu smarkiai padidėjus Galimybių paso norinčių klientų srautams. Ministrė taip pat akcentavo būtinybę tęsti šiuo metu vykdomą Registrų centro duomenų atvėrimo visuomenei procesą.
Pasak ministrės, duomenų atvėrimas visuomenei yra vienas iš Registrų centro veiklos prioritetų. Reikšmingas proveržis pasiektas šiais metais visuomenei atvėrus didelio susidomėjimo sulaukusius Juridinių asmenų registro duomenis ir juridinių asmenų finansines ataskaitas. Nuo šių metų vidurio visuomenė gali susipažinti ir su Licencijų informacinėje sistemoje sukauptais duomenimis.
Pirmieji Registrų centro tvarkomų registrų duomenų rinkiniai atverti 2019 metų viduryje, kai visuomenei neatlygintinam naudojimui atverti Nekilnojamojo turto registre esantys duomenys apie 5 mln. Lietuvos nekilnojamojo turto objektų. 2020 metų viduryje šiuos duomenų rinkinius papildė Adresų registro duomenys – daugiau kaip 2 mln. unikalių adresų.
„Lengvai ir nemokamai pasiekiami valstybės ir savivaldybių institucijų sukaupti duomenys ir galimybė juos įdarbinti kuriant naujas inovatyvias paslaugas ar produktus yra modernios ir pažangios valstybės bei visuomenės pagrindas“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė A. Armonaitė. Nuosekliai atvirų duomenų strategiją įgyvendinantis Registrų centras gali būti pavyzdžiu kitoms institucijoms.
Artimiausiu metu – spalį Registrų centras ketina atverti politinių partijų narių sąrašų duomenis. Iki kitų metų vidurio planuojama atverti Gyventojų registro duomenis ir tuomet visuomenei bus atviri visi pagrindiniai šalies registrai.
Remiantis įvairiais skaičiavimais, valstybinių duomenų atvėrimas gali sukurti nuo 0,4 iki 1,5 proc. BVP, kas Lietuvos atveju sudarytų nuo 200 iki 750 mln. eurų.
„Atverdami visuomenei aktualius registrų ar informacinių sistemų duomenis pirmiausiai įsiklausome į visuomenės poreikį, įvertinę jį ir suderinę atitikimą asmens duomenų apsaugai parengiame duomenų rinkinius, kuriuos kiekvienas nesunkiai gali atsisiųsti ir naudoti savo reikmėms. Registrų centro atvirų duomenų naudojimas nuolat auga – per dvejus metus 10 tūkst. unikalių vartotojų įvairius duomenų rinkinius jau atsiuntė daugiau kaip 250 tūkst. kartų“, – sako Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius.
Per dieną apie 5 tūkst. žmonių aptarnaujanti įmonė pastaruoju metu patobulino paslaugų teikimo procesus. Tai ypač pasijuto dabar, kai pastebimai išaugo dėl Galimybių paso atvykstančiųjų žmonių kiekiai. Vidutinis klientų aptarnavimo laikas sutrumpėjo daugiau nei du kartus iki vidutiniškai 10 minučių.
Ministrė padėkojo Registrų centrui už didelį indėlį diegiant Galimybių pasą Lietuvoje ir akcentavo būtinybę toliau tobulinti klientų aptarnavimą.
„Atnaujinta eilių valdymo sistema, įrengtos savitarnos erdvės, įdiegta išankstinė klientų rezervacijos sistema ir klientų patogumui pakoreguoti padalinių darbo laikai – tai tik kelios iš daugelio priemonių, leidžiančių įmonei efektyviai valdyti augančius klientų srautus ir reaguoti į nuolat besikeičiančius gyventojų bei verslo poreikius. Nuolat siekiame tobulinti klientų aptarnavimą, todėl artimiausios ateities darbai yra dar labiau pagerinti Registrų centro teikiamų paslaugų prieinamumą perkeliant jas į elektroninę erdvę, personalizuoti paslaugas pagal atskiras klientų grupes ir skaitmenizuoti kuo daugiau procesų“, – teigia S. Urbanavičius.
Susitikimo metu ekonomikos ir inovacijų ministrei taip pat buvo pristatyti šiuo metu vykstantys naujo Registrų centro duomenų centro įrengimo darbai. Naujasis centras padės užtikrinti šiuolaikinius standartus atitinkantį duomenų tvarkymą ir nepertraukiamą kertinių valstybės paslaugų teikimą. Praėjusių metų vasarą dėl lietaus buvo pažeistos senojo duomenų centro patalpos. Po šio incidento nutarta įrenginėti naują duomenų centrą Vilniuje, Studentų gatvėje.