2021 09 27
Socialinės paslaugos
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija 2022 metais planuoja skirti finansavimą savivaldybėms įsteigti 250 individualios priežiūros personalo pareigybių teikti socialinę priežiūrą šeimoms.
Tikimasi, kad tai sustiprins šeimų socialinę priežiūrą, – šie darbuotojai ne tik duos praktinių patarimų, bet ir padės rūpintis vaikais maždaug 1000 socialinę riziką patiriančių šeimų, kuriose auga vaikai iki vienerių metų ar raidos sutrikimų turintys vaikai iki 3 metų amžiaus, kurių raidai būtina tinkama priežiūra, bendravimas, saugumo suteikimas, kad galėtų sėkmingai augti ir vystytis, vėliau lankyti priešmokyklinio ugdymo įstaigas, turėtų vienodą startą tolimesniam gyvenimui. Tam numatoma papildomai savivaldybių biudžetams skirti valstybės biudžeto dotacijas.
„Šalia naujai steigiamų individualios priežiūros personalo darbuotojų pareigybių, mūsų prioritetų sąraše yra ir prevencinių socialinių paslaugų teikimas, aukštesnė socialinių darbuotojų kvalifikacija, vienoda paslaugų kokybė visuose šalies regionuose. Labai svarbu, kad žmonės sulauktų pagalbos anksčiau, nei jų problemos įsisenėja ir tampa sunkiai įveikiamos. Tikiuosi, kad socialiniai darbuotojai ir ateityje bus tie, kurie yra arčiausiai žmogaus, šeimos, bendruomenės“, – sako socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė.
Pasak ministrės M. Navickienės, atsiras nauja socialinių paslaugų rūšis – prevencinės socialinės paslaugos. Šios paslaugos bus teikiamos visiems asmenims, šeimoms ar bendruomenėms nemokamai, nevertinant socialinių paslaugų poreikio, jas finansuos savivaldybės. Kompleksinės paslaugos šeimai bus finansuojamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis ir valstybės biudžeto lėšomis.
Kaip pagalba šeimai kiekvienoje šalies savivaldybėje atsiras bendruomeniniai šeimos namai – socialinių paslaugų įstaiga, kuri organizuoja ar teikia kompleksines paslaugas šeimai.
Ne mažiau svarbu tobulinti socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinę kompetenciją. Socialinių paslaugų srities darbuotojų specifinių kompetencijų trūkumas lemia netolygią teikiamų socialinių paslaugų kokybę, paslaugų trūkumą, darbuotojų „perdegimą“. Vienas iš būdų spręsti išvardintas problemas – stiprinti socialinių darbuotojų profesines kompetencijas dalyvaujant mokymuose ir supervizijoje. Kompetencijos tobulinimas bus įskaitomas į darbuotojo darbo laiką, mokant jo vidutinį darbo užmokestį. Reguliariai profesinę kompetenciją siūloma tobulinti visiems socialinių paslaugų srities darbuotojams.
Artimiausiu metu taip pat pradės veikti socialinių paslaugų srities darbuotojų reguliacijos mechanizmas. Tai padės užtikrinti socialinio darbo kaip profesinės veiklos vidinį suderinamumą, reguliarų, tikslingą, socialinių paslaugų srities darbuotojų poreikius atliepiantį kompetencijos tobulinimą, profesinio elgesio standartų laikymąsi.
Ministerijos turimais duomenimis, šalyje dirba daugiau kaip 13 tūkst. socialinių paslaugų srities darbuotojų, iš jų apie 5 tūkst. – socialiniai darbuotojai.