Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Aleksandras Nemunaitis. Šimašiaus karas prieš automobilius Vilniuje

  • 2021-10-17
  • www.kaunieciams.lt
  • Lietuva
Turbūt kiekvienas vilnietis, mieste gyvenantis bent kelis metus, suskaičiuotų daug miesto atstovų iniciatyvų keisti transporto sistemą, savivaldybės siūlymus persėsti iš asmeninio automobilio į viešąjį transportą ir alternatyvių transporto priemonių propagandą? 

„Statyk ir važiuok“ aikštelių ne itin logiškose vietose projektas atrodo lyg tiesiog nepavykęs bandymas išpopuliarinti naujus greituosius autobusus, o štai net visiems įsiminusi Artūro Zuoko laikų oranžinių dviračių akcija atrodo naiviai, palyginti su šiandien įgyvendinamomis Remigijaus Šimašiaus reformomis, kai Senamiestyje įvedamas kilpinis eismas, ketinama apmokestinti antro šeimos automobilio stovėjimą netgi savo kieme, siaurinamų gatvių sąskaita plečiami dviračių takai.

Pastarųjų plėtra miestas itin giriasi – sostinės savivaldybė dar metų pradžioje suskaičiavo 120 km raudonos spalvos asfalto dviračių takų bei numatė nutiesti dar porą dešimčių šiemet. Merui, į darbą važiuojančiam dviem ratais – šventė, ne kitaip. Ir čia jau aiškiai matyti, kad vaikų vežimas į mokyklą buvo ne jo pareiga (dabar jau buvusioje) šeimoje, juk dviračiu vežti bent du vaikus su jų kuprinėmis turėtų būt nemenkas iššūkis minant sostinės kalvomis.

Prieš beveik mėnesį meras, kartu su susisiekimo ministru paskelbė, kad kai kuriose Vilniaus gatvėse greitis bus ribojamas iki 30km/h, o kai kurios kitos gatvės bus tiesiog atimtos iš automobilių vairuotojų ir atiduotos dviratininkams. Mero teigimu „mieste turime tilpti visi“, tačiau ar jo komanda su Vilniaus miesto vyriausiuoju miesto inžinieriumi Antonu Nikitinu, neturinčiu inžinerinio diplomo, įvertino gatvių pralaidumą? Juk kiek vilniečių tenka vėluoti į darbą kamštyje praleidus valandą ar pusantros, kuomet pusė miesto užsikemša dėl vienintelės menkos avarijos Geležinio vilko gatvėje pavyzdžiui, ties Seimo tuneliu.

Kasmet miestiečių pasipiktinimo sulaukia į intensyvų srautą kiekvieną rugsėjį įsiliejantys atvykėliai – studentai. Tačiau reiktų nepamiršti, kad rugsėjį į švietimo įstaigas sugrįžta ir moksleiviai, kuriuos kas rytą vežioja „mamataksi“ ar „tėtistaksi“. Visa tai – pasekmė normalios infrastruktūros trūkumo – kam vežt vaikus į švietimo įstaigą kitame miesto gale, kai jie gali tai daryti visai čia pat – greta namų esančioje mokykloje ar darželyje. Tad peršasi išvada, kad Vilniuje pageidaujami tik bevaikiai dviratininkai.

Baltupių mikrorajone siaurinama Didlaukio g., bet tuo pačiu plečiami dviračių takai, lyg pamirštant, kad Lietuvoje yra netrumpas laikotarpis metuose, kai dviratininkų skaičius sumažėja iki minimumo. Plečiant dviračių takus neretai apgadinamos brandžių medžių šaknys.

Negaliu nepaminėti ir Naugarduko g. „projekto“, kur vietoje automobilių parkingo vietų įrenginėjamos keistos konstrukcijos, kur neva turėtume ilsėtis, kvėpuodami miesto dulkėmis. Po šio projekto dar daugiau gatvių Naujamiestyje siaurinamos, teigiant, kad taip automobiliai važiuos lėčiau, atsiras žalių zonų ir neva bus švaresnis oras.

O ar kas apskaičiavo, kiek dėl tokio lėtesnio važiavimo susidarys daugiau kamščių ir dar daugiau automobilių, ilgiau degindami kurą, į aplinką išskirs daugiau dujų?

Bet meras su komanda ir čia sakosi radę sprendimą ir kviečia miestiečius užsodinti sostinę augalais. Tarp jų – ir invaziniais, už kurių sodinimą gresia baudos.


Panašūs straipsniai:

Paukštis kėkštas

Lietuvoje pradėtas miško paukščių padėties vertinimas

2025-07-01

Pradedamas Pilies gatvės asfalto dangos atnaujinimas

2025-07-01

Policijos įvykių suvestinė 2025-06-30

2025-07-01

Pusė tūkstančio Klaipėdos universiteto absolventų gavo diplomus

2025-07-01

Horoskopas liepos 1-ajai

2025-07-01
Klaipėda

Išrinktas dar vienas miesto kultūros magistras

2025-06-30

Šakalienė Filipinuose, socdemai istorijoje, o Matijošaitis?

2025-06-30
Biržos tiltas

Baigtas Biržos tilto remontas

2025-06-30

D. Žalimas. Kai “genijai” valdžioje …

2025-06-30

Baigia darbą VšĮ Klaipėdos psichikos sveikatos centro vadovas A. Slatvickis

2025-06-30

Pratęstas terminas registruoti nelegalius vandens gręžinius

2025-06-30

Dėl išminavimo darbų teks aplenkti Atgimimo aikštę

2025-06-30

Savanorių žaidynėmis pradėtos minėti 35-osios KASP įkūrimo metinės

2025-06-30

Horoskopas birželio 30-ajai

2025-06-30

Rusijos agresija prieš Ukrainą augina korupciją

2025-06-29

Pasaulio klaipėdiečiai kviečiami susitikti Klaipėdoje

2025-06-29

Europos U23 čempionate –  K. Teterevkovos medalis

2025-06-29

Horoskopas Birželio 29-ajai

2025-06-29
Tomas Masiulis

“Žalgiris” turi papildymų ir naują trenerį (Video)

2025-06-28

Išgaudyti girti vairuotojai ir kiti pažeidėjai

2025-06-28

Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus šventė

2025-06-28

Lietuvos kariuomenės aktyvųjį rezervą papildė 200 karių

2025-06-28

Ūkininkams vėl iššūkiai dėl oro sąlygų?

2025-06-28

Astrologinė prognozė Birželio 28-ai

2025-06-28

Sulaikytas du žmones avarijoje galimai pražudęs jaunuolis

2025-06-28

Atnaujinami Viliaus Gaigalaičio globos namai

2025-06-27
Nagevičius

Lobistas pavydi ūkininkams

2025-06-27

Astrologinė prognozė birželio 27-ai

2025-06-27

Tvarumo fanatikai Klaipėdoje nėrė į idėjų jūrą

2025-06-26

Įvyko mokesčių reforma – kratykite kišenes

2025-06-26

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt