Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Taksistų ir pavežėjų ikonos gimtadienis

  • 2024-10-16
  • Klaipedieciams.lt
  • Pasaulis

1997 m. spalio viduryje Tokijuje buvo pristatytas pirmosios kartos serijinis „Prius“. Priešingai nei manoma, tai nėra pirmasis hibridinis automobilis pasaulyje. Pirmąsis buvo Ferdinando Porsche sukurtas “Lohner-Porsche Semper Vivus” (1900 m.). Ir vėliau ne kartą pasirodė įvairių schemų hibridinių automobilių prototipai. O tais pačiais 1997 m. „Audi“ išleido nedidelės serijos hibridinį A4 Duo III (buvo pagaminta šimtas vienetų).

Tačiau pirmuoju masiškai gaminamu hibridu tapo “Toyota Prius” sedanas. (Nuo antrosios kartos modelis tapo liftbacku.) Pavadinimas taip pat buvo taiklus: Prius lotyniškai reiškia „pirmas“, „einantis į priekį“, „pradinis“. Jis padalijo hibridų istoriją į prieš ir po. 2000-ųjų pradžioje metiniai Prius pardavimai pasaulyje buvo matuojami dešimtimis tūkstančių, o 2010 m. viršijo pusę milijono vienetų per metus. O 2022 m., kai buvo pristatyta dabartinė, penktoji, „Prius“ karta, bendras ankstesnių keturių kartų tiražas viršijo penkis milijonus egzempliorių!

Viskas prasidėjo 1993 m. vasarą, kai kompanijos garbės pirmininkas Eidži Tojoda paragino inžinierius pagalvoti apie naują automobilių viziją, kuri parengtų mus XXI amžiui. Taip gimė projektas „Globe 21“ (G21). 1994 m. buvo nuspręsta, kad ateities automobilis bus hibridinis. Kūrėjai išsikėlė tikslą padvigubinti degalų naudojimo efektyvumą, palyginti su tuo metu įprastais automobiliais. Hibridizacija atrodė vienintelis sprendimas.

Japonai apsvarstė keletą hibridinių įrenginių schemų, kol gimė garsioji „Toyota“ lygiagretaus tipo hibridinė sistema su pusantro litro vidaus degimo varikliu ir pora elektros variklių (jie galėjo veikti ir kaip generatoriai), sujungtų į vieną bloką. Šis variantas atsirado ne iš karto. 1995 m. Tokijo automobilių parodoje parodytame koncepciniame modelyje, pavadintame “Prius”, buvo tik vienas elektros variklis, variatorius ir superkondensatoriai vietoj traukos baterijos.

Bendrovės vadovybė kūrėjams iškėlė nelengvą užduotį – per dvejus metus koncepciją paversti serijiniu automobiliu. Ir iš tiesų, pionieriai susidūrė su sunkumais kiekviename žingsnyje. Sudėtinga sistema, su kuria automobilis galėjo judėti tik vidaus degimo varikliu, tik elektrine trauka arba kartu dviem šaltiniais, buvo kaprizinga. Prototipai nuvažiuodavo 500 metrų ir sustodavo, akumuliatoriai nenorėdavo tinkamai įkrauti ir sugesdavo, valdymo elektronika krėtė pokštus, vidaus degimo variklis įsijungdavo nuo vibracijos. Vis dėlto 1997 m. viskas veikė jau taip, kaip turėjo veikti. Ir netgi pavyko pasiekti 3,57 l/100 km sąnaudas pagal tradicinį Japonijos sąnaudų matavimo ciklą, taip išpildant pažadą dvigubai padidinti efektyvumą, palyginti su benzininiais analogais.

Maždaug tais pačiais metais kitos bendrovės kūrė savo hibridus. Tačiau būtent “Prius” atvėrė kelią masiniam hibridizavimui. Netrukus pati „Toyota“ kartu su savo dukterine įmone „Lexus“ palaipsniui hibridizavo beveik viską, ką tik galėjo, ir taip tapo šio segmento lydere.

The post Taksistų ir pavežėjų ikonos gimtadienis appeared first on Kauniečiams kasdienės naujienos.

Panašūs straipsniai:

Paukštis kėkštas

Lietuvoje pradėtas miško paukščių padėties vertinimas

2025-07-01

Pradedamas Pilies gatvės asfalto dangos atnaujinimas

2025-07-01

Policijos įvykių suvestinė 2025-06-30

2025-07-01

Pusė tūkstančio Klaipėdos universiteto absolventų gavo diplomus

2025-07-01

Horoskopas liepos 1-ajai

2025-07-01
Klaipėda

Išrinktas dar vienas miesto kultūros magistras

2025-06-30

Šakalienė Filipinuose, socdemai istorijoje, o Matijošaitis?

2025-06-30
Biržos tiltas

Baigtas Biržos tilto remontas

2025-06-30

D. Žalimas. Kai “genijai” valdžioje …

2025-06-30

Baigia darbą VšĮ Klaipėdos psichikos sveikatos centro vadovas A. Slatvickis

2025-06-30

Pratęstas terminas registruoti nelegalius vandens gręžinius

2025-06-30

Dėl išminavimo darbų teks aplenkti Atgimimo aikštę

2025-06-30

Savanorių žaidynėmis pradėtos minėti 35-osios KASP įkūrimo metinės

2025-06-30

Horoskopas birželio 30-ajai

2025-06-30

Rusijos agresija prieš Ukrainą augina korupciją

2025-06-29

Pasaulio klaipėdiečiai kviečiami susitikti Klaipėdoje

2025-06-29

Europos U23 čempionate –  K. Teterevkovos medalis

2025-06-29

Horoskopas Birželio 29-ajai

2025-06-29
Tomas Masiulis

“Žalgiris” turi papildymų ir naują trenerį (Video)

2025-06-28

Išgaudyti girti vairuotojai ir kiti pažeidėjai

2025-06-28

Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus šventė

2025-06-28

Lietuvos kariuomenės aktyvųjį rezervą papildė 200 karių

2025-06-28

Ūkininkams vėl iššūkiai dėl oro sąlygų?

2025-06-28

Astrologinė prognozė Birželio 28-ai

2025-06-28

Sulaikytas du žmones avarijoje galimai pražudęs jaunuolis

2025-06-28

Atnaujinami Viliaus Gaigalaičio globos namai

2025-06-27
Nagevičius

Lobistas pavydi ūkininkams

2025-06-27

Astrologinė prognozė birželio 27-ai

2025-06-27

Tvarumo fanatikai Klaipėdoje nėrė į idėjų jūrą

2025-06-26

Įvyko mokesčių reforma – kratykite kišenes

2025-06-26

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt