Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Automobiliai Vilniuje teršia labiau nei kituose Europos didmiesčiuose: priežastis – nepriežiūra

  • 2021-10-01
  • Aplinkos ministerija
  • Greitos naujienos

2021 10 01

Vasarą atlikti transporto priemonių taršos realiomis važiavimo sąlygomis matavimai parodė, kad didžioji dalis Vilniaus gatvėmis važiavusių transporto priemonių – 96 proc. – yra lengvieji automobiliai. Labiausiai sostinės orą teršia dyzelinu varomos transporto priemonės, kurių čia žymiai daugiau nei benzininių – 64 proc. (nacionaliniu lygmeniu dyzelinių transporto priemonių dalis sudaro beveik 70 proc.).

„Senesni automobiliai tarp Europos didmiesčių yra taršiausi Vilniuje ir Sofijoje, Bulgarijoje. Naujesni automobiliai Vilniuje geriau prižiūrimi ir yra panašiai tvarkingi kaip Vakarų Europos didmiesčiuose, kuriuose tarša buvo matuojama su šia technologija“, – sako Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyr. specialistas Paulius Žvirblis. Tokią padėtį atskleidusių pažangiausių matavimų rezultatai jau galutiniai ir nuo šiol prieinami viešai.

Duomenys rodo, kad lyginant dyzelinu ir benzinu varomų lengvųjų automobilių taršą azoto oksidų sostinėje daugiau išmeta dyzeliniai automobiliai („Euro 4“ – iki 4 kartų viršija Euro standarto normą; „Euro 5“ – iki 9 kartų; „Euro 6“ – iki 7 kartų). Išskyrus „Euro 1“ standarto ar senesnius, tarp jų šiek tiek taršesni yra benzininiai modeliai. Dyzelinu varomi automobiliai taip pat išmeta gerokai daugiau kietųjų dalelių („Euro 3“ ir „Euro 4“ standarto iki 6 kartų, „Euro 5“ – iki 4 kartų). Naujausio „Euro 6“ standarto automobilių benzininių ir dyzelininių modelių kietųjų dalelių išmetimai panašūs.

„Euro 4“ standarto ir senesnės benzinu varomos transporto priemonės išmeta daugiau anglies monoksido ir angliavandenilių. Atskleistas įdomus faktas: šie automobiliai Lietuvoje išmeta daugiau anglies monoksido ir kietųjų dalelių negu Frankfurte, Briuselyje, Berlyne, Varšuvoje ar Madride, kur irgi buvo atlikti tokie projektai.

„Nuotoliniai matavimai išryškino senesnių automobilių nepakankamos techninės priežiūros problemą, dėl to ir pastebimas didelis taršos atotrūkis palyginus Vilniuje ir kituose Europos miestuose išmatuotą atitinkamo amžiaus automobilių taršą. Atsakomybė dėl to tenka ir jų savininkams“, – atkreipia dėmesį Paulius Žvirblis.

Susirūpinimą taip pat kelia didelė sunkiųjų transporto priemonių ir autobusų keliama tarša. Matavimai parodė, kad vidutiniškai viena sunkioji krovininė transporto priemonė šių teršalų išmeta tiek, kiek 11 lengvųjų dyzelinu varomų automobilių. Kai kurių jų išmetalų, ypač azoto oksidų, kiekis sostinės gatvėse kelis ar net keliolika kartų viršijo „Euro“ standartą. Taip gali būti dėl nepakankamos techninės priežiūros, neveiksmingos ar klastojamos išmetamų teršalų kontrolės sistemos.

Taip pat nustatyta, kad 2-4 proc. lengvųjų automobilių sukuria iki pusės visos sostinės eismo taršos. Jie sugeneruoja 16 proc. visos azoto oksidų, 31 proc. kietųjų dalelių, 52 proc. anglies monoksido ir 29 proc. angliavandenilių taršos.

Pauliaus Žvirblio teigimu, kasmet Lietuvoje apie 3 tūkst. priešlaikinių mirčių sukeliančių kietųjų dalelių išmeta 2 proc. taršiausių dyzelinių automobilių, kurių dauguma senesni kaip 10 metų. Juos pasikeisti mažiau taršiais ar kitomis žaliomis transporto priemonėmis norintys gyventojai gali gauti subsidijas iš Klimato kaitos programos: šiais metais tam skirta 10 mln. eurų, pusė šios sumos – 5 mln. eurų, dar nepanaudota.

Aplinkos ministerijoje suprojektuotas ir Vyriausybėje šiuo metu derinamas Automobilių taršos mokestis taip pat nusitaiko į pačius taršiausius automobilius, kuriems numatomas palyginti didesnis tarifas negu daugumai (8 iš 10 automobilių savininkų metinio mokesčio mokės ne daugiau 100 eurų).

Nuotoline įranga liepos mėnesį išmatuota daugiau kaip 42 tūkst. Vilniaus gatvėmis važiavusių transporto priemonių. Transporto taršą ji fiksavo realiu laiku vienuolikoje sostinės vietų – gatvėse prie mokyklų, darželių, gyvenamuosiuose rajonuose, miesto centre, intensyvaus eismo zonose.

Transporto priemonių taršos realiomis važiavimo sąlygomis nuotolinės stebėsenos bandomasis projektas yra viena iš Vyriausybės patvirtinto Nacionalinio oro taršos mažinimo plano priemonių. Projekto rangovas – UAB „Fima“, subtiekėjas – „Opus RS Europe LS“. Su projekto galutinių darbo rezultatų ataskaita galite susipažinti čia.

Aplinkos ministerija tikisi, kad pirmą kartą Lietuvoje atlikto realios transporto priemonių taršos matavimo rezultatai, jų ataskaitos išvados ir rekomendacijos paskatins su transporto sektoriumi susijusias institucijas ir organizacijas išsamiai išnagrinėti transporto priemonių galimai nepakankamos techninės priežiūros priežastis ir ieškoti bendrų sprendimų taršiausiam transportui apriboti.

 

Panašūs straipsniai:

Kauno žalgiriečiai vėl Lietuvos čempionai (Video)

2025-06-21

Ginklą pagrobęs jaunuolis stos prieš teismą

2025-06-20
Vėžimėliai Vežimėliai

Klaipėdiečiai vogė Mažeikiuose

2025-06-20

Astrologinė prognozė birželio 21-ai

2025-06-20

T.V. Raskevičius teismuose kol kas nieko nepešė

2025-06-19

Jaunieji ūkininkai turi atsakymą valdžiai

2025-06-19

Policija prašo piliečių pagalbos

2025-06-19

Apie Klaipdėdos darbo prievaizdus

2025-06-19

“Lietkabelis” Jonavoje iškovojo LKL bronzos medalius (video)

2025-06-19

Izraelis, Iranas, meška (video)

2025-06-18

„Military & Social Football plėtros programa Be 1” finišavo

2025-06-18

Astrologinė prognozė birželio 18-ai

2025-06-18

Klaipėdos uosto krova auga

2025-06-18
Armaitis

Naujas pavojingas rusiškas dronas

2025-06-17

Uosto ĮMONĖS diegia naują verslo valdymo sistemą

2025-06-17
haubica

Mokesčiais limonadui finansuos gynybą

2025-06-17

„Neptūnas” pratęsė kontraktą su vienu iš lyderių

2025-06-17

Astrologinė prognozė birželio 17-ai

2025-06-17
Buškevičius

Apie Kauną, Vilnių, savivaldą (Video)

2025-06-16

Astrologinė prognozė birželio 16-ai

2025-06-16

Įteikta J. F. Kelkio premija „Jaunasis publicistas”

2025-06-14

Pirmosios ponios veikla Vietname

2025-06-14

Sutartis tarp Klaipėdos ir Vietnamo Haifongo

2025-06-14

Antrą jaunių-jaunučių čempionato dieną – nauji rekordai

2025-06-14

Astrologinė prognozė birželio 14-ai

2025-06-14

Šiauliai – grįžtančių šeimų miestas?

2025-06-13

Informacija apie valstybės žemę – tik internetu

2025-06-13

Tylieji medicinos herojai: KU paruošti radiologijos technologai 

2025-06-13

Astrologinė prognozė birželio 13-ai

2025-06-13

Kremliaus antilenkiškumas vis aršesnis

2025-06-12

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt