Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Darbo partijos frakcija ministrui siūlo pagalvoti kitų būdų apmokestinti taršą

  • 2021-09-21
  • kaunieciams.lt
  • Lietuva

Seimo opozicinė Darbo partijos frakcija siūlo aplinkos ministrui Simonui Gentvilui pagalvoti kitų būdų apmokestinti taršą. Parlamentarų nuomone, ministro siūlymai nėra susiję su realios taršos mažinimu.

S. Gentvilas frakcijai antradienį pristatė siūlomą automobilių apmokestinimą – didinti registracijos mokestį bei įvesti naują naudojimo mokestį – jis būtų mokamas nuo 2023-ųjų. Taršos mokesčiu planuojama apmokestinti tik į Lietuvą įvežamus automobilius ir pirmą jų registraciją.

Parlamentaras Artūras Skardžius teigė, kad už taršą turi susimokėti teršėjas, tačiau ministerijos siūlymai esą niekaip su tuo nesusiję.

„Teršėjas moka – tai šventas principas, mes jau pabandėme su atliekomis, kad tai solidarumo mokestis, teršėjui paskaičiuojama už kvadratinį metrą, kuris neteršia, tai analogą matau ir čia“, – posėdyje sakė A. Skardžius.

„Bandoma prie automobilio, kuris galbūt nušveistas stovi garaže, prikergti taršą. Juk jis neteršia, jis stovi garaže. Prie sunaudojamo kuro, kuris teršia, sunaudojus tam tikrą kiekį išmetama kažkiek gramų. Čia reali tarša ir turėtų mokėti teršėjas, priešingu atveju įvardinu tai kaip turto mokestį“, – kalbėjo Seimo narys.

Tuo metu ministras pabrėžė, jog tai nėra turto mokestis, nes nebus apmokestinami visi automobiliai.

„Jau dabar 30 proc. su valstiečių sukurtu mokesčiu nemoka šito mokesčio ir tai nebūtinai tik nauji ir tik brangūs. Kai turime daryti sprendimus dėl klimato kaitos, stichinių įvykių, gaisrų, potvynių, norisi, kad būtų realūs, pasauliniai, valstybiniai sprendimai“, – sakė S. Gentvilas.

26 rugsėjo Sekmadienis

ORIENTAL šokio vakaras

Seimo narė Vaida Giraitytė teigė, kad naujas taršos mokestis neskatins mažinti taršos. Anot jos, gyventojams reikėtų siūlyti finansines paskatas ir lengvatas įsigyjant netaršius automobilius, be to, reikėtų peržiūrėti ir keisti valstybės įmonių valdomą turtą.

„Yra nemažai autobusų parkų, kurie naudoja taršius autobusus ir juos reikia keisti. Ir geležinkelis, kur kartais nematyti nei pačio garvežio, kuris dūmina labiau nei kas nors kitas. Pradėkime nuo valstybinių objektų ir mūsų valdomų įmonių turto keitimo į mažiau taršius ir galvokime apie priemones, kad žmonės galėtų persėsti į mažiau taršius automobilius“, – sakė V. Giraitytė.

S. Gentvilas atkreipė dėmesį, kad vien šiemet savivaldybėms skirta 28 mln. eurų įsigyti apie 100 elektra arba suslėgtomis dujomis varomų autobusų, „Lietuvos geležinkeliai“ perka 20 naujų vagonų, elektrifikuoja ruožą iki Klaipėdos.

„Jei norime duoti subsidijas, kompensuoti ridą, padėt „Lietuvos geležinkeliams“ įsigyti naujus vagonus, jiems dar ir prarandant baltarusiškus krovinius, tai kažkas turės mokėti ir tie pinigai turi ateiti iš taršos“, – sakė ministras.

Tuo metu parlamentarė Ieva Kačinskaitė siūlė įvesti nedidelį bazinį solidarumo mokestį visiems automobiliams, o gyventojams leisti savanoriškai įdiegti taršos matuoklius ir susimažinti bazinį mokestį.

Frakcijos atstovas Aidas Gedvilas siūlė apmokestinti tik naujai įsigyjamus automobilius – tai skatintų žmones neįsigyti taršių automobilių.

Pagal ministerijos siūlymą, mokesčio tarifas progresyviai didės, kai automobilis viršys 160 gramų CO2 arba dabartinio Lietuvos parko CO2 vidurkį.

Ministerijos duomenimis, pagal 2020 metais į Lietuvą įvažiavusių automobilių srautą, trečdaliui jų netektų mokėti registracijos mokesčio. Dar ketvirtadalis mokėtų iki 250 eurų, jei tai benzininis automobilis ir kiek daugiau – jei dyzelinis. Tuo metu 13 proc. taršiausių automobilių šis mokestis galėtų siekti iki 500 eurų ar daugiau.

Naudotojo mokesčio nereikėtų mokėti ketvirtadaliui savininkų, apie 20 proc. tektų mokėti iki 100 eurų per metus, o už pačius taršiausius – 200 eurų ir daugiau.

Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms grupėms. Iki 2024 metų pabaigos nustatomas pereinamasis laikotarpis visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 metais.

Autorė Erika Alonderyt

Panašūs straipsniai:

Policijos įvykių suvestinė 2025-06-30

2025-07-01

Pusė tūkstančio Klaipėdos universiteto absolventų gavo diplomus

2025-07-01

Horoskopas liepos 1-ajai

2025-07-01
Klaipėda

Išrinktas dar vienas miesto kultūros magistras

2025-06-30

Šakalienė Filipinuose, socdemai istorijoje, o Matijošaitis?

2025-06-30
Biržos tiltas

Baigtas Biržos tilto remontas

2025-06-30

D. Žalimas. Kai “genijai” valdžioje …

2025-06-30

Baigia darbą VšĮ Klaipėdos psichikos sveikatos centro vadovas A. Slatvickis

2025-06-30

Pratęstas terminas registruoti nelegalius vandens gręžinius

2025-06-30

Dėl išminavimo darbų teks aplenkti Atgimimo aikštę

2025-06-30

Savanorių žaidynėmis pradėtos minėti 35-osios KASP įkūrimo metinės

2025-06-30

Horoskopas birželio 30-ajai

2025-06-30

Rusijos agresija prieš Ukrainą augina korupciją

2025-06-29

Pasaulio klaipėdiečiai kviečiami susitikti Klaipėdoje

2025-06-29

Europos U23 čempionate –  K. Teterevkovos medalis

2025-06-29

Horoskopas Birželio 29-ajai

2025-06-29
Tomas Masiulis

“Žalgiris” turi papildymų ir naują trenerį (Video)

2025-06-28

Išgaudyti girti vairuotojai ir kiti pažeidėjai

2025-06-28

Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus šventė

2025-06-28

Lietuvos kariuomenės aktyvųjį rezervą papildė 200 karių

2025-06-28

Ūkininkams vėl iššūkiai dėl oro sąlygų?

2025-06-28

Astrologinė prognozė Birželio 28-ai

2025-06-28

Sulaikytas du žmones avarijoje galimai pražudęs jaunuolis

2025-06-28

Atnaujinami Viliaus Gaigalaičio globos namai

2025-06-27
Nagevičius

Lobistas pavydi ūkininkams

2025-06-27

Astrologinė prognozė birželio 27-ai

2025-06-27

Tvarumo fanatikai Klaipėdoje nėrė į idėjų jūrą

2025-06-26

Įvyko mokesčių reforma – kratykite kišenes

2025-06-26

Tau pardavė automobilį su defektais – pats kaltas?

2025-06-26
Klaipėdos universitetas

Klaipėdos universitete – Karjeros mugė

2025-06-26

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt