Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

EBPO aplinkosaugos vadovas: „Milžiniška Lietuvos problema – seniausias automobilių parkas ES“

  • 2021-09-30
  • Aplinkos ministerija
  • Greitos naujienos

2021 09 30

Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) pristačius Lietuvos aplinkosaugos veiksmingumo apžvalgą, šios organizacijos Aplinkos direktorato direktorius Rudolfo Lacy pabrėžė vieną išskirtinę šalies problemą – ypač taršų automobilių parką, ir pasiūlė priemones, kaip spręsti jo sukeliamą žalą.

„Jūs paprašėte mūsų parengti darniam judumui skirtą skyrių. Ir aš atvirai pasakysiu: panagrinėję skaičius mes pamatėme, kad Lietuvos automobilių parkas yra pats seniausias visoje Europos Sąjungoje. Taip atsitiko todėl, kad jūs įsigijote ypač daug naudotų automobilių iš kitų šalių – ir tai yra milžiniška problema“, – pirmadienį diskusijoje apie darnų transportą sakė Rudolfo Lacy.

Jo teigimu, norint valstybėje išspręsti tokią „milžinišką problemą“, reikia visos Vyriausybės pastangų.

„Mes pasiūlėme įvairių politikos krypčių, kaip susitvarkyti su tokia itin unikalia situacija. Todėl pirmiausia atkreipiu dėmesį į dyzelinį kurą, kuris yra pats blogiausias variantas transporto sektoriuje. Žinoma, dyzeliniai automobiliai yra patvarūs ir efektyvūs, kai sunaudoja mažiau kuro, tačiau jie išmeta ypač pavojingus teršalus. Tada jums kyla dilema: ką daryti? Negi naudosite valstybės lėšas ir jas skirstysite šeimoms arba asmenims, kurie norėtų pakeisti transporto priemonę, pavyzdžiui, į elektromobilį arba dviratį?“, – kalbėjo vienas EBPO vadovų.

Jis verčiau pasiūlė Vyriausybei pirmiausia vienu metu planuoti transporto tinklą ir žemės ploto panaudojimą. „Be to, būtina harmonizuoti visą politiką taip, kad būtų kuo labiau apsunkintas sprendimas pasirinkti dyzelinę transporto priemonę – Vyriausybei reikia ieškoti pusiausvyros tarp paskatų gyventojams ir surasti integruotą požiūrį, pavyzdžiui, perkeliant krovinių vežimą nuo kelių į geležinkelius ir vandenis kelius“, – sakė R. Lacy. Vienas iš reguliavimo būdų, siūlė R. Lacy, – riboti dyzelinio kuro prieinamumą degalinėse.

EBPO atstovo žodžiais, problemai išspręsti reikia įtraukti visas pagrindines suinteresuotas šalis. „Šios suinteresuotos šalys, kaip naudotų automobilių importuotojai arba valstybinių numerių registracijos įstaiga, turi pavadinimus ir moka mokesčius. Galų gale jos irgi turi prisiimti atsakomybę transformuojant transporto sektorių“, – teigė R. Lacy.

EBPO aplinkosaugos veiksmingumo įvertinime nurodomas Lietuvai būdingas „vienas didžiausių „dyzelino diferencialų“, t. y. dyzelinui taikomo mokesčio tarifo atotrūkis nuo taikomo benzinui“.

2019 m. Lietuvoje 69,2 proc. visų keleivinių transporto priemonių buvo varomos dyzelinu, kai dar 2010 m. tokių transporto priemonių dalis sudarė tik 15,2 proc. „Mažas dyzelino mokesčio tarifas sąlygojo, kad per pastarąjį dešimtmetį dyzelinių keleivinių transporto priemonių sparčiai daugėjo. Todėl išaugo išmetamų oro teršalų kiekis, o jie darė neigiamą poveikį žmonių sveikatai“, – aiškinama EBPO rekomendacijose.

Todėl EBPO siūlo „laipsniškai didinti dyzelino mokesčio tarifą bent iki dabartinio benzinui nustatyto mokesčio tarifo lygio“ ir „išplėsti naują pagal CO2 diferencijuojamą registracijos mokestį, (…) didinti mokesčio tarifus visoms transporto priemonėms, nesuteikiant pranašumo varomiems dyzelinu“. Tokį reguliavimą numatantį Automobilių taršos mokesčio įstatymą Aplinkos ministerija perdavė derinti į Vyriausybę, spalį jis turėtų būti svarstomas Seime.

Panašūs straipsniai:

Kauno žalgiriečiai vėl Lietuvos čempionai (Video)

2025-06-21

Ginklą pagrobęs jaunuolis stos prieš teismą

2025-06-20
Vėžimėliai Vežimėliai

Klaipėdiečiai vogė Mažeikiuose

2025-06-20

Astrologinė prognozė birželio 21-ai

2025-06-20

T.V. Raskevičius teismuose kol kas nieko nepešė

2025-06-19

Jaunieji ūkininkai turi atsakymą valdžiai

2025-06-19

Policija prašo piliečių pagalbos

2025-06-19

Apie Klaipdėdos darbo prievaizdus

2025-06-19

“Lietkabelis” Jonavoje iškovojo LKL bronzos medalius (video)

2025-06-19

Izraelis, Iranas, meška (video)

2025-06-18

„Military & Social Football plėtros programa Be 1” finišavo

2025-06-18

Astrologinė prognozė birželio 18-ai

2025-06-18

Klaipėdos uosto krova auga

2025-06-18
Armaitis

Naujas pavojingas rusiškas dronas

2025-06-17

Uosto ĮMONĖS diegia naują verslo valdymo sistemą

2025-06-17
haubica

Mokesčiais limonadui finansuos gynybą

2025-06-17

„Neptūnas” pratęsė kontraktą su vienu iš lyderių

2025-06-17

Astrologinė prognozė birželio 17-ai

2025-06-17
Buškevičius

Apie Kauną, Vilnių, savivaldą (Video)

2025-06-16

Astrologinė prognozė birželio 16-ai

2025-06-16

Įteikta J. F. Kelkio premija „Jaunasis publicistas”

2025-06-14

Pirmosios ponios veikla Vietname

2025-06-14

Sutartis tarp Klaipėdos ir Vietnamo Haifongo

2025-06-14

Antrą jaunių-jaunučių čempionato dieną – nauji rekordai

2025-06-14

Astrologinė prognozė birželio 14-ai

2025-06-14

Šiauliai – grįžtančių šeimų miestas?

2025-06-13

Informacija apie valstybės žemę – tik internetu

2025-06-13

Tylieji medicinos herojai: KU paruošti radiologijos technologai 

2025-06-13

Astrologinė prognozė birželio 13-ai

2025-06-13

Kremliaus antilenkiškumas vis aršesnis

2025-06-12

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt