Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Iš kur paimsime trūkstamus milijardus dėl Vyriausybės aplaidumo įstrigusiam „Rail Baltica“?

  • 2024-06-13
  • Klaipedieciams.lt
  • Lietuva

Paaiškėjus, kad dėl Vyriausybės aplaidumo darosi neaišku, iš kur reikės paimti trūkstamus milijardus eurų, norint užbaigti didžiausią infrastruktūros projektą nepriklausomų Baltijos valstybių istorijoje – „Rail Baltica“, socialdemokratai įspėja, kad valdantieji šią „milijardinio deficito bombą“ ketina numesti būsimai Vyriausybei.

 Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkės Vilijos Blinkevičiūtės vertinimu, „Rail Baltica“ – viena iš daugelio „tiksinčių bombų“, kurias po savęs paliks „lagaminus besikraunanti valdančioji dauguma“.

 „Rail Baltica“ projekto nesėkmę, ano, socdemų, lėmė Vyriausybės aplaidumas.

 Ministras Marius Skuodis ir premjerė Ingrida Šimonytė turėtų pripažinti, kad milijardinis deficitas projekto biudžete – jų darbo rezultatas. Projektas mažiausiai penkeriais metais atsilieka nuo 2017 m. nustatyto grafiko. Geležinkelis turėjo būti pastatytas ir parengtas eksploatuoti iki 2025 m. pabaigos. Vėluoja visi projektavimo ir teritorijų planavimo procesai. Dėl to Lietuvai papildomai reikės mažiausiai 9 milijardų eurų. O blogiausia tai, kad neliko pinigų… traukiniams: lėšų net nenumatyta, traukinių pirkimas gali užtrukti iki 8 metų“, – komentuoja V. Blinkevičiūtė.

 Anot Seimo ekonomikos komiteto vicepirmininko, socialdemokrato Gintauto Palucko, projekto kainai išaugus keturis kartus, Vyriausybė bus priversta mažinti išlaidas kokybės sąskaita.

 „Atsivėrus milijardinei biudžeto skylei, ministerija mažins darbų apimtis.

 Vietinės stotys bus statomos tik „minimalaus funkcionalumo“ arba išvis nestatomos, o vietoj dvikelės geležinkelio linijos bus tiesiama vienkelė.

 Dabartinis Europos Sąjungos finansavimo laikotarpis baigiasi 2027 m. Niekas neturi atsakymų, iš kur paimti trūkstamus milijardus, bet projekto tiesiog nutraukt irgi neįmanoma“, – komentuoja G. Paluckas.

 Socialdemokratas atkreipia dėmesį, kad „Rail Baltica“ įgyvendinimui taikomi griežti laiko apribojimai: geležinkelis turi būti nutiestas ir pradėtas eksploatuoti iki 2030 m.

 „Taigi niekas neklausys Lietuvos valdžios dejonių ir pasiteisinimų: trūkstamus milijardus turėsime susirasti patys, antraip neteksime dar daugiau. Projektas gali tapti netinkamu finansuoti ES lėšomis“, – įspėja G. Paluckas.

 Parlamentaras pažymi, kad vis dar nėra priimti esminiai sprendimai: dėl traukinių įsigijimo, atsakomybės ir geležinkelio valdymo, pelno ir nuostolių pasidalijimo, konfliktų sprendimo.

 „Kalbame apie geležinkelį, bet visai neaišku, kas juo važiuos.

 Ministerija nežino, ar traukiniai bus perkami, ar nuomojami, o traukinių įsigijimo ir priežiūros išlaidos išvis neįtrauktos į projekto biudžetą.

 Baisiausia tai, kad šios išlaidos negali būti finansuojamos Europos Sąjungos pinigais“, – pažymi Seimo narys socialdemokratas G. Paluckas.

The post Iš kur paimsime trūkstamus milijardus dėl Vyriausybės aplaidumo įstrigusiam „Rail Baltica“? appeared first on Kauniečiams kasdienės naujienos.

Panašūs straipsniai:

Prieš teismą stos Rusijos pilietis, pažeidęs sankcijas

2025-05-12
Horoskopas

Astrologinė prognozė gegužės 12-ai

2025-05-12

Amatininko kelias „Keramikos dienose“

2025-05-11

Klaipėdoje nuteisti vagys

2025-05-09

„Omniva“: siuntos Lietuvoje sparčiai auga

2025-05-09

Pratybos Klaipėdos uoste

2025-05-08

“Žalgiriui” nepasipriešinęs “Neptūnas” fiksavo sezono antirekordą

2025-05-08

Uostamiesčio laivai ir valstybės rezervas – naujoje bazėje

2025-05-07

M. K. Čiurlionio dailės muziejus turi vadovę

2025-05-06

Europos Parlamentas panaikino P. Gražulio teisinę neliečiamybę

2025-05-06

Saugumui skolinamasi 400 milijonų eurų

2025-05-06

Klaipėdos uostas bus saugesnis

2025-05-06

R. Čepaitienė. Šviesos takais

2025-05-04

Sportininkų g. iškils modernus futbolo maniežas

2025-05-04

Klaipėdos uostas pradeda kruizų sezoną

2025-05-03

Premjeras sveikina Lenkiją nacionalinės šventės proga

2025-05-03

Prieš Motinos dieną įjungiami Klaipėdos miesto fontanai

2025-05-02

Pristatyti vaikų darželio „Boružėlė“ rekonstrukcijos planai

2025-05-02

Prezidentas sveikina Izraelį nepriklausomybės metinių proga

2025-05-01

Teismui perduota Seimo nario A. Bagdono baudžiamoji byla

2025-04-30

Faktai apie Klaipėdos butų rinką

2025-04-30

Klaipėdos policija šįkart girtų nepagavo

2025-04-30

Išrinkti geriausi Klaipėdos miesto sveikatos sergėtojai

2025-04-30

„Klaipėdos energijos“ šiluma – tarp pigiausių Lietuvoje

2025-04-29

Teisme byla dėl narkotikų ir ginklų

2025-04-28

Atliekų gamykla galėjo būti padegta?

2025-04-28

D. Žalimas apie premjerą ir Žemaitaitį

2025-04-27

Klaipėdos uoste žymus augimas

2025-04-26

Nuteistas įmonės direktorius, apgaule gavęs valstybės subsidiją

2025-04-24

Būdama keturiasdešimties šiaulietė tapo elektrike

2025-04-24

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt