Automobilių gamybos ir kitose industrijose jau plačiai taikomas 3D skenavimas užtikrintai skinasi kelius ir jūrinėje pramonėje. Ši technologija pasitelkiama kuriant apie 30 tūkst. kv. m plotą užimančios „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ virtualųjį dvynį.
Ambicingą projektą, kurį įgyvendina „Vakarų laivų gamyklos“ įmonių grupei priklausanti UAB „Western Baltic Engineering“, Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP) bei projekto „Exoprodigi“ partneriai iš Švedijos ir Suomijos, tikimasi užbaigti iki šių metų rudens, informuoja KMTP.
Šią savaitę laivų statykloje jau startavo pirmieji 3D skenavimo darbai, kuriuos buvo sudarytos sąlygos stebėti ir kviestiniams specialistams iš „LT Cargo“, „Garant Group“ bei kitų verslo organizacijų.
„Su pernai įsteigtu Lietuvos jūrinio klasteriu organizuojame daug skaitmenizacijai skirtų renginių, bendruomenę nuolat supažindiname su inovatyviais sprendimais bei įrankiais. Akivaizdu, jog galimybė juos integruoti į kasdienius procesus ir tokiu būdu auginti efektyvumą bei stiprinti savo pozicijas konkurencinėje aplinkoje verslui yra išties aktuali, tad džiaugiamės galėdami ne tik kalbėti apie pažangias technologijas bet ir pademonstruoti, kaip jos veikia praktiškai“, – kalbėjo klasterio veiklą koordinuojančio KMTP plėtros vadovas Andrius Sutnikas.
3D skenavimo technologija atveria galimybę surinkti itin daug duomenų, kurie panaudojami labai tiksliam pasirinkto objekto atvaizdavimui. “Virtualus dvynys tampa patikimu pagalbininku siekiant verslui optimizuoti dideliu kompleksiškumu pasižyminčią gamybą. Skaitmeniniai sprendimai padeda geriau įvertinti ir suvokti visą procesą ir valdyti rizikas, kurių kaina laivų remonto ir statybos industrijoje gali būti itin didelė“, – akcentavo A.Sutnikas.