Dalinkitės
Gavę
informacijos,
kad
kitų
metų
valstybės
biudžete
nebus
numatyta
pakankamai
lėšų
kelių
tvarkymui,
socialdemokratai
kreipėsi
į
finansų
ir
susisiekimo
ministrus
reikalaudami
didinti
finansavimą
apleistai
kelių
infrastruktūrai.
Seimo
narys
socialdemokratas
Eugenijus
Sabutis
įsitikinęs,
kad
proveržį
būtų
galima
pasiekti,
jeigu
Kelių
priežiūros
ir
plėtros
programai
(KPPP)
būtų
skiriama
bent
80
proc.
pajamų,
gautų
už
kuro
akcizą,
ir
visos
surinktos
kelių
naudotojo
mokesčio
(vinječių)
pajamos.
Projektas
gero
nežada?
„2024
m.
biudžeto
projektas
į
Seimą
atkeliaus
tik
spalį,
bet
rugpjūtį
finansų
ministerija
paprastai
nustato
maksimalius
asignavimų
limitus,
kad
jų
valdytojai
jau
žinotų
ir
galėtų
planuotis
kitų
metų
išlaidas.
Taigi
dabar
–
pats
biudžeto
formavimo
įkarštis
ministerijose.
Deja,
mus
pasiekia
informacija,
kad
apleistų
kelių
tvarkymo
poreikiai
vėl
stumiami
į
paraštes“,
–
įspėja
E.
Sabutis.
Anot
parlamentaro,
Vyriausybė
nekreipia
dėmesio
į
ekspertų
perspėjimus
dėl
tragiškos
kelių
būklės
ir
nenori
skirti
daugiau
pinigų,
surinktų
iš
degalų
akcizo.
„Tai
absurdiška
situacija,
nes
juk
akcizas
už
degalus
yra
tikslinis
mokestis,
kurį
sumoka
vairuotojai,
į
savo
automobilius
pilantys
benziną
ar
dyzeliną.
Todėl
visiškai
natūralu
tikėtis,
kad
šie
pinigai
grįš
į
kelių
infrastruktūrą.
Deja,
dabartinė
valdžia
su
kiekvienais
metais
mažina
akcizo
dalį,
skiriamą
keliams,
ir
pinigus
naudoja
kaip
nori,
visai
kitoms
reikmėms“,
–
pažymi
parlamentaras,
pažymėdamas,
kad
taip
valdantieji
„lygina
biudžeto
duobes,
nors
turėtų
išlyginti
kelius“.
Rajonų
keliai
toliau
nyks
Socialdemokratai
ne
kartą
pabrėžė,
kad
norint
pasiekti
pastebimų
pokyčių
apleistame
susisiekimo
sektoriuje,
būtina
nedelsiant
didinti
lėšas
kelių
priežiūrai.
„Plika
akimi
matyti,
kad
kelių
tinklas
šalyje
tragiškai
susidėvėjęs.
Po
kelių
avarijų
imta
kreipti
daugiau
dėmesio
į
tiltų
ir
viadukų
atnaujinimą,
tačiau
dešimtys
jų
vis
dar
yra
avarinės
būklės.
Kur
nukeliausime
tokiais
keliais
ir
su
tokiu
požiūriu?“,
–
klausia
E.
Sabutis.
Nors
vilčių
teikia
Seime
sunkiai
priimtas
laikinasis
bankų
solidarumo
mokestis,
lėšos
iš
šio
mokesčio
bus
nukreiptos
į
didžiuosius
infrastruktūrinius
projektus,
kurie
sustiprins
karinį
mobilumą
Lietuvoje,
pažymi
parlamentaras.
„Situacija
čia
tikrai
pagerės,
bet
žiūrint
plačiau
–
daugelis
kelių,
tiltų,
viadukų
dėl
prasto
finansavimo
nesulauks
net
būtinojo
remonto.
Ką
jau
kalbėti
apie
kelių
tinklo
plėtrą.
Bus
tvarkomi
atskiri
valstybinių
kelių
ir
magistralių
ruožai,
bet
kiti
keliai,
ypač
rajoniniai,
ir
toliau
pamažu
trupės
ir
nyks“,
–
įspėja
E.
Sabutis.
Seimo
narys
atkreipia
dėmesį
ir
į
kitą,
kiek
netikėtą
aspektą:
įsibėgėjanti
ligoninių
reforma,
lėmusi
gydymo
įstaigų
mažinimą
ir
naikinimą
rajonuose,
verčia
žmones
sveikatos
paslaugų
vykti
į
kitus
regionus.
„Paliegę,
sergantys,
skausmą
kenčiantys
žmonės
bus
priversti
kratytis
neasfaltuotais
žvyrkeliais
ir
duobėtais
keliais
dešimtis
kilometrų.
Taigi
serganti
Lietuvos
kelių
infrastruktūra
darys
tiesioginį
neigiamą
poveikį
žmonių
sveikatai“,
–
įspėja
Seimo
narys
socialdemokratas
E.
Sabutis.