Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Lietuva kviečia Lenkiją jungtis prie Baltijos šalių kuriamo „Rail Balticos“ infrastruktūros valdymo modelio įgyvendinimo, sutarta dėl traukinio Vilnius–Varšuva

  • 2021-09-17
  • Susisiekimo ministerija
  • Greitos naujienos

2021 09 17

Jau nuo 2022 m. vidurio iš Vilniaus, kaip tikimasi, patogiai galėsime nuvykti į Varšuvą, o kaimynai lenkai rimtai svarsto Lietuvos kvietimą padėti Baltijos šalims kurti efektyvų „Rail Balticos“ infrastruktūros valdymą. Su tokiomis žiniomis susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį grįžta iš kaimyninės šalies sostinės, kur šie klausimai buvo aptarti abiejų šalių tarpvyriausybiniame susitikime bei dvišaliame ministro susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi Adamczyku. 
„Džiaugiuosi, kad jau kitąmet, tikėtina, patogiai galėsime keliauti traukiniu tarp Lietuvos ir Lenkijos sostinių su vienu persėdimu Kaune. Geležinkelių bendrovės dirba ties traukinio tvarkaraščiu, kainodara, o šiandien abiejų Vyriausybių lygmeniu dar kartą patvirtintas įsipareigojimas traukinį paleisti kitąmet. Maloniai nuteikia ir žinia, kad kaimynai lenkai nusiteikę sparčiai įgyvendinti „Rail Balticos“ statybas ir apsvarstys mūsų kvietimą prisidėti prie Baltijos šalių kuriamo „Rail Balticos“ infrastruktūros valdymo modelio įgyvendinimo“, – po Varšuvoje vykusio susitikimo su  Lenkijos infrastruktūros ministru A. Adamczyku sakė  M. Skuodis. 
Dvišaliame ministrų susitikime aptartos keleivinio traukinio maršruto Vilnius–Varšuva atidarymo galimybės nuo 2022 m. vidurio. Traukinys galėtų kursuoti 2 kartus per dieną, būtų numatytas vienas persėdimas Kaune ir galiotų vienas bilietas. Ši paslauga, kurią teikti leidžia jau nutiesta  „Rail Balticos“ vėžė iki Kauno,  pratęstų darbus, kurie buvo padaryti atkuriant susisiekimą geležinkeliu tarp Lietuvos ir Lenkijos, paleidus keleivinį traukinį Balstogė–Kaunas. 
Siekiant, kad „Rail Balticos“ geležinkelių infrastruktūra būtų valdoma efektyviai, o rinkos dalyviai ja galėtų patogiai naudotis, Lietuva, Latvija ir Estija yra sutarusios, kad turėtų būti taikomas integruotas sprendimų priėmimo mechanizmas, paremtas vieno langelio principu: geležinkelių vežėjams norint naudotis geležinkelio linija, užtektų kreiptis į bet kurį iš trijų valdytojų. Svarbu užtikrinti, kad toks vieno langelio principas veiktų tarp kuo daugiau šalių, dalyvaujančių kuriant šį koridorių.. Lenkija taip pat kviečiama jungtis prie geležinkelio infrastruktūros valdytojų bendradarbiavimo formato ir jų vykdomo „Rail Balticos“ geležinkelio infrastruktūros valdymo modelio kūrimo bei įgyvendinimo proceso. 
„Rail Balticos“ projektas integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą, sudarys galimybę keleiviams ir kroviniams be kliūčių judėti nuo Varšuvos iki Talino. 
Susitikimo metu buvo aptarta ir tarptautinio projekto – greitkelio „Via Baltica“, sujungsiančio šalis nuo Varšuvos iki Talino, – įgyvendinimo eiga. Lietuva neseniai paskelbė pradedanti „Via Balticos“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos tiesimą. Šis kiek daugiau nei 40 km ruožas turėtų būti nutiestas iki 2024 m. pabaigos. 
Bendras „Via Balticos“ ilgis Lietuvoje – 268 km, jį sudaro penki magistraliniai keliai. Iki 2030 m. visas „Via Balticos“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas, kad atitiktų pagrindiniam TEN-T kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.
 

Panašūs straipsniai:

Kauno žalgiriečiai vėl Lietuvos čempionai (Video)

2025-06-21

Ginklą pagrobęs jaunuolis stos prieš teismą

2025-06-20
Vėžimėliai Vežimėliai

Klaipėdiečiai vogė Mažeikiuose

2025-06-20

Astrologinė prognozė birželio 21-ai

2025-06-20

T.V. Raskevičius teismuose kol kas nieko nepešė

2025-06-19

Jaunieji ūkininkai turi atsakymą valdžiai

2025-06-19

Policija prašo piliečių pagalbos

2025-06-19

Apie Klaipdėdos darbo prievaizdus

2025-06-19

“Lietkabelis” Jonavoje iškovojo LKL bronzos medalius (video)

2025-06-19

Izraelis, Iranas, meška (video)

2025-06-18

„Military & Social Football plėtros programa Be 1” finišavo

2025-06-18

Astrologinė prognozė birželio 18-ai

2025-06-18

Klaipėdos uosto krova auga

2025-06-18
Armaitis

Naujas pavojingas rusiškas dronas

2025-06-17

Uosto ĮMONĖS diegia naują verslo valdymo sistemą

2025-06-17
haubica

Mokesčiais limonadui finansuos gynybą

2025-06-17

„Neptūnas” pratęsė kontraktą su vienu iš lyderių

2025-06-17

Astrologinė prognozė birželio 17-ai

2025-06-17
Buškevičius

Apie Kauną, Vilnių, savivaldą (Video)

2025-06-16

Astrologinė prognozė birželio 16-ai

2025-06-16

Įteikta J. F. Kelkio premija „Jaunasis publicistas”

2025-06-14

Pirmosios ponios veikla Vietname

2025-06-14

Sutartis tarp Klaipėdos ir Vietnamo Haifongo

2025-06-14

Antrą jaunių-jaunučių čempionato dieną – nauji rekordai

2025-06-14

Astrologinė prognozė birželio 14-ai

2025-06-14

Šiauliai – grįžtančių šeimų miestas?

2025-06-13

Informacija apie valstybės žemę – tik internetu

2025-06-13

Tylieji medicinos herojai: KU paruošti radiologijos technologai 

2025-06-13

Astrologinė prognozė birželio 13-ai

2025-06-13

Kremliaus antilenkiškumas vis aršesnis

2025-06-12

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt