Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

M. Skuodis: Lietuvos keliams finansuoti siūlome aiškesnę, ilgalaikiu planavimu pagrįstą ir į savivaldą orientuotą sistemą

  • 2021-09-29
  • Susisiekimo ministerija
  • Greitos naujienos

2021 09 29

Siekdama gerinti Lietuvos kelių būklę ir užtikrinti kuo efektyvesnį keliams skiriamų lėšų panaudojimą, Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai šiandien pritarė Vyriausybė.
 
„Lietuvos kelių finansavimo pertvarkai rengėmės ne vieną mėnesį – vyko viešos konsultacijos, pasitarimai su savivaldybių ir kitų suinteresuotų šalių atstovais. Įsiklausydami į jų poreikius ir problemas, siūlome paprastesnę ir aiškesnę kelių infrastruktūros finansavimo sistemą, kuri leis lengviau planuoti ir efektyviau panaudoti kelių infrastruktūrai skiriamas lėšas, maksimaliai išvengti sprendimų politizavimo ir visoms be išimties šalies savivaldybėms padidinti bendrąjį finansavimą vietinės reikšmės keliams. Pagrindinis tikslas – finansavimo skaidrumas“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
 
Pirmą kartą KPPP lėšas numatoma planuoti ne vienų, o trejų metų laikotarpiui – siūloma, kad Susisiekimo ministerijos teikimu Vyriausybė kasmet tvirtintų trimetį programos finansavimą. Tai leis paprasčiau planuoti kelių infrastruktūros projektus ir sumažins neefektyvaus KPPP lėšų panaudojimo riziką. Šios programos lėšų administravimo sistemoje aiškiau apibrėžiami  kelių objektų atrankos kriterijai, procedūros ir jų vykdymas.
 
Pertvarkant KPPP finansavimą, Biudžeto įstatyme nebebus numatomas tikslinis finansavimas atskiriems projektams, taip pat atsisakoma iki šiol buvusio KPPP lėšų rezervo, kurio skirstymo tvarka kritikuota dėl politinių sprendimų. Programos finansavimo sistema supaprastinama – visas jos lėšas siūloma paskirstyti pagal KPPP finansavimo įstatyme nustatytas proporcijas: 67 proc. programos lėšų skiriant valstybinės reikšmės keliams, 33 proc. – vietiniams keliams. Iš vietiniams keliams numatomo finansavimo 9 proc. siūloma skirti valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams.
 
Savivaldybėms bus suteikiama daugiau savarankiškumo panaudojant KPPP lėšas,  įgyvendinant Valstybės kontrolės rekomendacijas, jos įpareigojamos lėšas naudoti pagal aiškią ir skaidriais kriterijais paremtą tvarką, kad infrastruktūros valdytojams ir  visuomenei būtų aiškus priimamų investicinių sprendimų pagrįstumas ir motyvai. Šiandien dalyje savivaldybių tokiais kriterijais paremtos vietinės reikšmės keliams skirtų lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos nėra. Naujoje finansavimo sistemoje numatoma, kad savivaldybės turės pasitvirtinti gauto KPPP lėšų krepšelio paskirstymo ir naudojimo tvarką, sudaryti prioritetines ir viešai skelbiamas eiles, kuriomis remiantis būtų įgyvendinami projektai.
 
KPPP finansavimo įstatymo pakeitimai, Vyriausybei pritarus, bus teikiami svarstyti Seimui. Tikimasi, kad, parlamentarams pritarus, nauja šalies kelių finansavimo sistema galėtų būti taikoma jau nuo 2022 m. pradžios.
 
Šiuo metu net 38 proc. visų valstybinės reikšmės kelių netenkina dangos būklės indekso, valstybinės reikšmės keliuose pernai buvo 73 blogos būklės tiltai ir viadukai.
 
Šiemet KPPP programai finansuoti skirta 531 mln. eurų. Bendras Lietuvos kelių ilgis siekia 85,5 tūkst. km, Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui.

Panašūs straipsniai:

„Omniva“: siuntos Lietuvoje sparčiai auga

2025-05-09

Pratybos Klaipėdos uoste

2025-05-08

“Žalgiriui” nepasipriešinęs “Neptūnas” fiksavo sezono antirekordą

2025-05-08

Uostamiesčio laivai ir valstybės rezervas – naujoje bazėje

2025-05-07

M. K. Čiurlionio dailės muziejus turi vadovę

2025-05-06

Europos Parlamentas panaikino P. Gražulio teisinę neliečiamybę

2025-05-06

Saugumui skolinamasi 400 milijonų eurų

2025-05-06

Klaipėdos uostas bus saugesnis

2025-05-06

R. Čepaitienė. Šviesos takais

2025-05-04

Sportininkų g. iškils modernus futbolo maniežas

2025-05-04

Klaipėdos uostas pradeda kruizų sezoną

2025-05-03

Premjeras sveikina Lenkiją nacionalinės šventės proga

2025-05-03

Prieš Motinos dieną įjungiami Klaipėdos miesto fontanai

2025-05-02

Pristatyti vaikų darželio „Boružėlė“ rekonstrukcijos planai

2025-05-02

Prezidentas sveikina Izraelį nepriklausomybės metinių proga

2025-05-01

Teismui perduota Seimo nario A. Bagdono baudžiamoji byla

2025-04-30

Faktai apie Klaipėdos butų rinką

2025-04-30

Klaipėdos policija šįkart girtų nepagavo

2025-04-30

Išrinkti geriausi Klaipėdos miesto sveikatos sergėtojai

2025-04-30

„Klaipėdos energijos“ šiluma – tarp pigiausių Lietuvoje

2025-04-29

Teisme byla dėl narkotikų ir ginklų

2025-04-28

Atliekų gamykla galėjo būti padegta?

2025-04-28

D. Žalimas apie premjerą ir Žemaitaitį

2025-04-27

Klaipėdos uoste žymus augimas

2025-04-26

Nuteistas įmonės direktorius, apgaule gavęs valstybės subsidiją

2025-04-24

Būdama keturiasdešimties šiaulietė tapo elektrike

2025-04-24

Planuojamos 300 mln. eurų investicijos į KOP Aviacijos bazę Šiauliuose

2025-04-22

Keturi asmenys stos prieš teismą dėl narkotikų

2025-04-22

Klaipėdos apskrities kelių policija per savaitę nustatė 9 neblaivius vairuotojus

2025-04-22

Klaipėdos universiteto sporto salei suteiktas „Gilės“ ženklas

2025-04-22

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt