Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Naujo rekordo link – lietuvių keliautojai leidosi į žiemišką 5 000 km kelionę elektromobiliu

  • 2022-02-08
  • kaunieciams.lt
  • Lietuva

5 000 km atstumas kertant aštuonias skirtingas valstybes – tokį iššūkį teks įveikti pirmadienį, vasario 7-ąją, kelionę aplink Baltijos jūrą pradėjusiems lietuvių keliautojams Vitoldui Miliui ir Aidui Bubinui. Vairuodami elektra varomą keleivinį „Peugeot e-Traveller“, jie bandys kuo greičiau nuvažiuoti visą suplanuotą maršrutą ir užfiksuoti pirmąjį elektromobilio rekordą.

Tai jau ne pirmas kartas, kai šie du patyrę vairuotojai leidžiasi į ilgą kelionę elektromobiliu. Praėjusių metų gruodžio viduryje V. Milius ir A. Bubinas sėdę į lengvąjį komercinį „Peugeot e-Expert“ elektromobilį įveikė 1 500 km maršrutą nuo Rovaniemio (Suomija) iki Vilniaus.

Naujam išbandymui pasirinkto keleivinio „Peugeot e-Traveller“ elektromobilio konstrukcija mažai skiriasi nuo komercinio „e-Expert“ modelio. Automobilyje sumontuotas toks pat 100 kW galios elektros variklis ir 75 kWh talpos baterija. V. Milius pažymi, kad didžiausias skirtumas – gerokai didesnė salono erdvė, kurios šildymo energijos sąnaudos neišvengiamai turės įtakos nuvažiuojamam atstumui.

Visą maršrutą keliautojai planuoja įveikti be poilsio nakvynių. Tiesa, vairuojant elektromobilį kelionė turėtų būti ne tokia varginanti, nes stoti teks gerokai dažniau, nei vairuojant modelį su vidaus degimo varikliu. 2019-aisiais V. Milius ir A. Bubinas per maždaug 52 valandas Baltijos jūrą apvažiavo įprastu automobiliu, o šįkart užsibrėžė siekti naujo iššūkio.

Vairavimas žiemą atskleidžia tikrąją situaciją

Keliautojai jau spėjo sulaukti klausimų apie tai, kodėl į tokią kelionę leidžiasi žiemą, kai sumažėja elektromobilio nuvažiuojamas atstumas. Į tai abu atsako paprastai – elektra varomi automobiliai dabar eksploatuojami ištisus metus, todėl vartotojams naudinga žinoti tikrąsias jų ir esamos infrastruktūros galimybes.

„Ne visi ryžtasi elektromobiliais traukti į tolimesnes išvykas. Mes esame tie žmonės, kurie pasirenka bene sudėtingiausias galimas sąlygas ir savo pavyzdžiu parodo, kad galima keliauti per šaltį, sniegą ir tvyrant tamsai, o šiltuoju sezonu bus dar lengviau“, – komentuoja V. Milius.

Įspūdžiais keliautojai dalijasi nieko nepagražindami – elektromobilio nuvažiuojamas atstumas žiemą tikrai bus mažesnis, o naudotis esama infrastruktūra kol kas nėra taip paprasta, kaip norėtųsi. Besidominčius elektromobiliais V. Milius ir A. Bubinas jau supažindino su jų lauksiančiais išbandymais važiuojant per Baltijos šalis ir Suomiją, o dabar ketina praplėsti geografiją.

„Aprėpsime gerokai daugiau šalių, tarp jų bus Lenkija, Vokietija, Danija ir Švedija. Turbūt ne vienam smalsu, kokia infrastruktūra dabar ten veikia, ar apskritai įmanoma keliauti. Elektromobilių galimybėmis jau niekas neabejoja – patogumu jie mažų mažiausiai nenusileidžia įprastiems automobiliams, bet baterijos įkrovimas labai skiriasi nuo degalų užpylimo. Su tuo ir susiję daug klausimų“, – kalba V. Milius.

Rinksis patogiausias ir greičiausias stoteles

Prieš siekdami neeilinio rekordo, keliautojai ypatingai nesiruošė, tačiau po ankstesnės patirties įveikiant Suomiją kruopščiau pasirengė sustojimams papildyti energijos atsargas. Su savimi vežasi patogius sėdmaišius ir netgi nedideles virykles karštam maistui ruošti. Taip pat turės laiko ir hobiams bei neužbaigtiems darbams.

  1. Milius pažymi, kad, kitaip nei važiuojant su vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu, vairuojant elektromobilį ilgos kelionės trukmę numatyti – itin sudėtinga. Anot jo, niekada negali būti tikras, kurios stotelės veiks, o kurios bus išjungtos. Taip pat neįmanoma prognozuoti įkrovimo spartos. „Peugeot e-Traveller“ baterija gali būti kraunama iki 100 kW galia, tačiau tokių viešųjų stotelių dar trūksta.

„Neretai rašoma, jog stotelės įkrovimo galia yra 50 kW, o realiai ji siekia tik 25 kW. Ir nieko padaryti negali – esi situacijos įkaitas, nes su tuščia baterija niekur nenusigausi. Sunku prognozuoti, kiek užtruksime kelyje, tačiau tai sukuria intrigą. Gerokai įdomiau, nei tiesiog apvažiuoti Baltijos jūrą“, – dėsto pašnekovas.

  1. Milius pažymi, kad renkantis stoteles pagrindiniai prioritetai bus naudojimo patogumas ir įkrovimo sparta, todėl nevengs ir brangesnius tarifus siūlančių operatorių paslaugų. Pasak keliautojo, užsienio šalyse nemokamo įkrovimo apskritai nėra, tad šį kartą nebandys įveikti viso maršruto kaip įmanoma pigiau.

„Mums svarbu atkakti iki stotelės be didelio streso, dar turint šiek tiek energijos. Kiekvieną kartą įkrausime bateriją maždaug iki 80 proc., kol išlieka didžiausia sparta, ir judėsime toliau. Labiau stengsimės taupyti ne pinigus, o laiką“, – pradinį planą įvardija pašnekovas.

Panašūs straipsniai:

Astrologinė prognozė birželio 22-ai

2025-06-22

Lietuvos krepšininkės – ketvirtfinalyje

2025-06-22

JAV atakavo Irano branduolinius objektus

2025-06-22

Kauno žalgiriečiai vėl Lietuvos čempionai (Video)

2025-06-21

Ginklą pagrobęs jaunuolis stos prieš teismą

2025-06-20
Vėžimėliai Vežimėliai

Klaipėdiečiai vogė Mažeikiuose

2025-06-20

Astrologinė prognozė birželio 21-ai

2025-06-20

T.V. Raskevičius teismuose kol kas nieko nepešė

2025-06-19

Jaunieji ūkininkai turi atsakymą valdžiai

2025-06-19

Policija prašo piliečių pagalbos

2025-06-19

Apie Klaipdėdos darbo prievaizdus

2025-06-19

“Lietkabelis” Jonavoje iškovojo LKL bronzos medalius (video)

2025-06-19

Izraelis, Iranas, meška (video)

2025-06-18

„Military & Social Football plėtros programa Be 1” finišavo

2025-06-18

Astrologinė prognozė birželio 18-ai

2025-06-18

Klaipėdos uosto krova auga

2025-06-18
Armaitis

Naujas pavojingas rusiškas dronas

2025-06-17

Uosto ĮMONĖS diegia naują verslo valdymo sistemą

2025-06-17
haubica

Mokesčiais limonadui finansuos gynybą

2025-06-17

„Neptūnas” pratęsė kontraktą su vienu iš lyderių

2025-06-17

Astrologinė prognozė birželio 17-ai

2025-06-17
Buškevičius

Apie Kauną, Vilnių, savivaldą (Video)

2025-06-16

Astrologinė prognozė birželio 16-ai

2025-06-16

Įteikta J. F. Kelkio premija „Jaunasis publicistas”

2025-06-14

Pirmosios ponios veikla Vietname

2025-06-14

Sutartis tarp Klaipėdos ir Vietnamo Haifongo

2025-06-14

Antrą jaunių-jaunučių čempionato dieną – nauji rekordai

2025-06-14

Astrologinė prognozė birželio 14-ai

2025-06-14

Šiauliai – grįžtančių šeimų miestas?

2025-06-13

Informacija apie valstybės žemę – tik internetu

2025-06-13

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt