Skip to content
Klaipedieciams.lt
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Klaipedieciams.lt
Menu
Menu Close
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Sveikata
  • Verslas
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Tvariam ir žaliam transportui užtikrinti – inovatyvūs sprendimai ir ateities degalų perspektyva

  • 2021-10-22
  • Susisiekimo ministerija
  • Greitos naujienos

2021 10 22

Siekdama kurti tvarią ir žalią ateities susisiekimo sistemą, Lietuva yra pasirengusi keisti ateities kelionių struktūrą, užtikrinti aplinkai draugišką viešąjį transportą, didinti elektromobilumą, vandenilio ir kitų alternatyviųjų degalų naudojimą bei skatinti darnų judumą miestuose. Šias idėjas Vilniuje vykstančiame Transporto inovacijų forume pristatė susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
 
„Ateities susisiekimo sistema turi atitikti darnos ir tvarumo principus, o transporto sektorius iki 2050 m. privalo laipsniškai tapti klimatui neutralus. Tai sudėtingas iššūkis, kurį Lietuva imasi spręsti kartu su kitomis Europos Sąjungos šalimis. Neabejoju, kad tam turime didelį potencialą ir privalome ieškoti esminių, inovatyvių sprendimų“, – sako susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.
 
Vienas iš svarbių numatomų pokyčių – nauja ateities kasdienių kelionių ir krovinių vežimo struktūra, skatinanti derinti skirtingų rūšių transportą. Siekiama, kad vietinėms kelionėms skirtos miesto ir priemiesčio viešojo transporto priemonės būtų netaršios, varomos alternatyviaisiais degalais, o tolimasis susisiekimas vyktų elektriniais arba vandeniliniais autobusais ir traukiniais. Pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą nuo 2029 m. visas viešasis keleivių vežimo keliais transportas turės būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.
 
Skatinant elektromobilumą, numatoma stipriai pagerinti sąlygas elektra varomam transportui. Šiuo metu Lietuvoje yra apie 360 viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų, 2024 m. pabaigoje jų planuojama turėti apie 3960, o iki 2027 m. – daugiau kaip 7000. Jau dabar skiriamos subsidijos elektromobiliams įsigyti, ateityje tai bus tęsiama skiriant lėšų iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF), Klimato kaitos programos, Darnaus judumo fondo ir kitų šaltinių. Planuojama, kad iki 2030 m. elektromobilių Lietuvoje padaugės nuo 0,4 proc. iki 20 proc., bus įrengta apie 60 tūkst. įkrovimo prieigų, įskaitant ir privačias.
 
Siekiant plačiau naudoti alternatyviuosius degalus, Lietuvoje planuojama kurti vandeniliu varomo transporto ir infrastruktūros koncepciją. Pirmoji vandenilio papildymo stotelė šalyje atsiras iki 2025 m. Europos Sąjungos mastu planuojama, kad po 2030 m. vandenilio stotelės turės būti įrengtos prie transeuropinio transporto tinklo TEN-T kelių ir bent po vieną – miestų transporto mazguose.
 
Numatoma, kad iki 2030 m. automobilių naudojimas kasdienėms kelionėms gerokai sumažės, o alternatyvių rūšių susisiekimas taps konkurencingas ir patrauklus naudotojams.
 
Kroviniams vežti numatoma derinti skirtingų rūšių transportą, ilgiausią kelio dalį vežant geležinkelių bei vidaus vandenų transportu ir tik maršruto pradžioje ir pabaigoje – kelių transportu. Planuojama, kad didžioji krovinio transporto parko dalis naudos elektrą arba vandenilį.
 
Minėtiems tikslams Lietuvoje įgyvendinti taip pat numatoma steigti Darnaus judumo fondą. Taip siekiama nepertraukiamai, ne trumpiau kaip iki 2030 m., finansuoti alternatyviaisiais degalais varomų transporto priemonių įsigijimą ir joms reikalingos įkrovimo bei papildymo infrastruktūros kūrimą ir plėtrą bei kitų darnaus judumo priemonių įgyvendinimą savivaldybėse.

Panašūs straipsniai:

Europarlamentaras teigia vykdantis rinkiminius pažadus

2025-05-31

Uostamiestyje – vandenilio aikštelės statyba

2025-05-31

Seimo kanceliarija pramogaus Skuodo šventėje

2025-05-31

Vaikų gynimo dieną dovanokite laiką kartu

2025-05-31

Astrologinė prognozė gegužės 31-ai

2025-05-31

Klaipėdos „Akropolyje“ atidaroma paroda „Baltijos žinutė“

2025-05-30

Nustebs net grilio karalius tėtis – vištienos blauzdelių „ledinukai“

2025-05-30

Klaipėdos universitetas ir Klaipėdos valstybinė kolegija vienijasi

2025-05-30

Astrologinė prognozė gegužės 30-ai

2025-05-30

Klaipėdoje nuteista sukčių gauja

2025-05-29

Kretingos rajone „krauju“ srūva Žibos upelis?

2025-05-29

Astrologinė prognozė gegužės 29-ai

2025-05-29

Klaipėdos universiteto futbolo komanda – šalies čempionė

2025-05-28

Vilkinant pensijų reformą atstovaujama ne žmonių interesams

2025-05-28

Mirė Tauragėje per sprogimą name sužalota moteris

2025-05-28

Prezidentas pasveikino Azerbaidžaną Respublikos įkūrimo metinių proga

2025-05-28
Horoskopas

Astrologinė prognozė gegužės 28-ai

2025-05-28

Europos Komisija kovos su kiniškomis padangomis

2025-05-27

Krokų lankos ežeras bus įžuvinamas unguriais

2025-05-27

Ūkininko patirtis – dirvožemio tyrimai būtini

2025-05-27

Prezidentas atėmė apdovanojimą iš E. Vaitkaus

2025-05-27

Klaipėdietis kaltinamas sukčiavimu, turto prievartavimu ir grasinimais nužudyti

2025-05-27
Horoskopas

Astrologinė prognozė gegužės 27

2025-05-27

Somalio atsibastėlius gabenusį veikėją teis Šiauliuose

2025-05-26

Metas sėti veją: kokias sėklas rinktis?

2025-05-25
Horoskopas

Astrologinė prognozė gegužės 26-ai

2025-05-25

Klaipėdos piliavietėje suplevėsavo Olimpinės dienos vėliava

2025-05-25

Čagoso salas Didžioji Britanija perduoda Mauricijui

2025-05-24

D. Nausėdienė apdovanojo Lietuvos mažųjų žaidynių festivalio dalyvius

2025-05-24

Gražulis teigia, kad niekas nepasikeitė nuo sovietmečio

2025-05-24

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@klaipedieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Klaipedieciams.lt