Šių metų pradžioje atsisveikinau su beveik 6 metus turėtu elektromobiliu. Pirktas buvo jau gyvenimo matęs, tačiau kainavo kiek daugiau nei 10 000 EUR , na o iškeliavo į naujus namus jis už 4000 , nes tokia dabar jos rinkos kaina. Ko gero nieko daugiau apie EV nuvertėjimą kalbėti ir nereikia. Ar atsipirko jo turėjimas?
Vitalijus Balkus
Reaguoju į tekstą, kurį paskelbė portalas Klaipedieciams.lt
Liberalizavo?
Na iki elektros rinkos „liberalizavimo“ t. y. drakoniško elektros pabrangimo man 100 km, kainuodavo 1.88 EUR ir tai buvo gerai. Vėliau kai nuvažiuoti 100 km jau ėmė kainuoti 4.5 EUR su ekonominiu efektu reikalai pasidarė nekokie.
Be abejo, kai visus skaičius sudėliojau ir viešai paskelbiau tučtuojau subėgo EV liudytojų bažnyčia ir ėmė aiškinti esą reikia prie EV dar saulės baterijas pasidaryti ir bus kone dykai viskas.
Puiki mintis tik statyti saulės elementus dar už kelis tūkstančius tam , kad automobilį krauti na, atleiskite skamba kiek sektantiškai. Bet jei turite saulės elektrinę tai be abejo EV jums tiks.
Įkrovimas
Apie krovimą viešose stotelėse geriau iš viso negalvokite, nes prie esamų kainų 100 km. jau kainuos brangiau nei važinėti benzinu ar dyzeliu jei įvertinsite tos pačios klasės automobilių kainų skirtumą. Be to stotelių mažai . Bet vėl gi jei galite sau leisti brangų EV su baterijomis leidžiančiomis nuvažiuoti 300 ir daugiau km. ir turite galimybę krautis namuose stotelių jums neprireiks.
Tiesa yra nemažai EV privalumų taip kurių įvardinčiau pigesnę techninę priežiūrą. Netikėtu bonusu tapo lengvesnis TA atlikimas , nes anokia paslaptis kontrolieriai tiesiog liguistai ieško tepalų dėmių ant variklio o čia tepalo kaip ir nėra. Na ir be abejo EV vairavimas vis tik labai malonus , nes dinamika puiki net ir esant kukliam varikliui, tylu salone ir nėra pašalinių kvapų.
Į ką aš iškeičiau EV ? O gi į kraunamą hibridą kur yra tiek EV tiek VDV. Mieste važinėjant užtenka kiek pakrauni per naktį kai elektra pigesnė, na o jei reikia kur toliau važiuoti tai piliesi benziną ir pirmyn.