26 Rgs
Konfliktų sprendimas – ką daryti / ko nedaryti
Konfliktai kyla, kai du ar daugiau žmonių turi skirtingus supratimus, nuomones arba tikslus. Konfliktai turi daug formų: kova, pasyviai agresyvus bendravimas, nekalbėjimas ir pan. Jei konfliktas yra sprendžiamas abiejų pusių kartu, tai gali būti puiki proga augti ir judėti į priekį kartu su artimu žmogumi. Kai norime aptarti problemą, labai svarbios yra pirmos trys minutės, nes per jas nustatomas viso pokalbio tonas. Jei pradedame pokalbį ramiai ir pagarbiai, sutelkiame dėmesį į problemą, o ne į tai, kas kaltas. Toliau pateikiama keletas rekomendacijų sėkmingam pokalbiui.
Pokalbiui pasirinkite tinkamą laiką.
- Palaukite, kol turėsite laisvo laiko, kad netrukdomai galėtumėte pasikalbėti.
- Įsitikinkite, kad esate ramūs, atsipalaidavę, nepavargę, neišalkę ir kad nesate stresinės būsenos.
Pasirinkite ramią kūno kalbą ir balso toną.
-
Stenkitės laikytis komandinio darbo ir problemų sprendimo požiūrio, o ne ginčytis ar kaltinti.
- Kalbėkite ramiai ir nekelkite balso.
- Venkite įžeidžiančios kūno kalbos, t. y., akių vartymo, raukymosi ir pašaipios veido išraiškos.
Reikškite savo jausmus ar mintis iš AŠ perspektyvos.
- Sutelkite dėmesį į tai, kaip ši problema veikia jus, o ne ieškokite, kas kaltas.
- Sakykite: „Aš jaučiuosi [emocija], kai [situacija].“
Pavyzdys:
Be „Aš“: „Tu labai uždaras žmogus! Mums reikia kalbėti dažniau.“
Su „Aš“: „Aš jaučiuosi vienišas (-a), kai mes nesikalbame.“
Aiškiai apibūdinkite problemą.
-
Vienu metu aptarkite tik vieną problemą.
- Būkite konkretus (-i). Aptakūs nusiskundimai, pvz., „Mūsų namai labai netvarkingi“, gali būti nesuprasti taip, kaip jūs norite, nes lieka vietos interpretacijai.
Būkite pagarbus (-i).
- Išreikškite mandagų prašymą, o ne reikalavimą.
- Po pokalbio padėkokite savo artimam žmogui už tai, kad išklausė ir sprendė problemą kartu su jumis.
Pavyzdys:
„Ar galėtumei…“, „Ačiū už…“, „Aš būčiau dėkingas (-a), jeigu…“
Atminkite, kad jūs ne vieni. Jei turite klausimų, sunkumų spręsdami konfliktus ar kitas problemas, kurios sukelia stresą, paskambinkite, apsilankykite arba parašykite. Psichologai ir gerovės specialistai gali jums padėti. Išsami informacija.